خبرهای داغ:
مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان قم گفت: در آستانه اربعین حسینی (ع) نمایش «آخرین معرکه» در موکب‌هایی که از سوی قرارگاه اربعین مشخص می‌شود اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۴۲۱۲
|
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید سعید میرصادقی در گفتگویی، از اجرای نمایش «آخرین معرکه» برای رهروان حسینی خبر داد و اظهار کرد: این نمایش که اجرای آن از ۲۲ مهر ماه در نقطه صفر مرزی آغاز شده است پس از پنج اجرا در مهران روز ۲۳ مهر ماه به نجف رفت و پس از اجرا در موکب‌های معین که توسط قرارگاه اربعین مستقر در نجف مشخص می‌شود به اجرای این نمایش می‌پردازند.

وی با بیان اینکه نمایش «آخرین معرکه» در مسیر کربلا نیز اجرا دارد، تصریح کرد: این نمایش با اجرا‌های پی در پی در کربلا نیز از زائران اربعین حسینی (ع) پذیرایی می‌کند که جمع اجرا‌های این نمایش در عراق به ۵۰ اجرا می‌رسد و پس از آن به ایران باز می‌گردند که پس از اربعین ۵۰ اجرا در قم و تهران دارد.

مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان قم با اشاره به مضمون این نمایش بیان کرد: نمایش «آخرین معرکه» به ترویج حجاب و عفاف و غیرت حسینی و عباسی (ع) می‌پردازد و حیای زینبی را به تصویر می‌کشد.

وی با بیان اینکه مسائلی در کربلا رخ می‌دهد که کمتر به آن توجه شده است، عنوان کرد: اهمیت دادن به عفاف و حجاب مسئله‌ای است که در کربلا وجود دارد و توجه چندانی به آن نشده است. در این راستا می‌شود به این مسئله اشاره کرد که حضرت زینب (س) هزینه‌ای می‌پردازد که سر‌ها فاصله بگیرند تا مردم به آن‌ها نگاه نکنند.

اجرای نمایش «آخرین معرکه» در نجف و کربلا/ نمایشی برای ترویج حجاب

میرصادقی عنوان کرد: با وجود اینکه کودکان در شرایط سخت گرسنگی، تشنگی و خستگی مواجه بودند، اما در آن لحظه حضرت زینب (س) احساس می‌کند باید هزینه‌ای بپردازد تا برای کودکان روسری بخرد.

وی با عنوان اینکه اتفاقات دیگر این چنینی نیز وجود دارد که در تاریخ به آن اشاره شده، گفت: زمانی که پیکر بیجان امام حسین (ع) در قتلگاه افتاده است سرش را به سمت خیمه‌ها بر می‌گرداند و نفرین می‌کند کسانی را که به سمت خیمه‌ها حمله می‌کنند و می‌فرمایند من هنوز جان در بدن دارم چرا به سمت خیمه‌ها و بستگانش حمله می‌کنند.

مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان قم با بیان اینکه نمایش «آخرین معرکه» بازگو کننده عفاف و حجاب و غیرت است، گفت: مدت زمان اجرای این نمایش ۲۰ دقیقه است و با توجه به اینکه در موکب‌های حسینی (ع) برای زائران این نمایش اجرا می‌شود مدت زمان آن کوتاه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عوامل اجرایی این نمایش بیان کرد: نمایش «آخرین معرکه» توسط موسسه فرهنگی هنری پرواز تولید شده است که با همکاری انجمن نمایش بسیج هنرمندان به اجرا می‌رسد.

میرصادقی کارگردان این اثر را مجید علی زاده ذکر کرد و گفت: دستیاران کارگردان را صلواتی و سید حسین سید صادقی تشکیل می‌دهند و همچنین رحمان اسلامی و سید احمد موسوی نیز در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

اجرای نمایش «آخرین معرکه» در نجف و کربلا/ نمایشی برای ترویج حجاب

وی با عنوان اینکه نمایش «آخرین معرکه» خوراک فرهنگی برای زائران اربعین است، گفت: در کنار تغذیه جسمی لازم است تغذیه ترویج فرهنگ حسینی (ع) نیز در فضای پیاده روی اربعین وجود داشته باشد تا شاهد ترویج فرهنگ حسینی باشیم.

مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان قم با تأکید بر اینکه در به پا داشتن مراسم پیاده روی اربعین حسینی هرکسی کاری بتواند انجام می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه ما فعالیت فرهنگی داریم به ذهنمان رسید، خوراک فرهنگی برای رهروان حسینی (ع) تأمین کنیم.

وی با عنوان اینکه چنین اقدامی برای نخستین بار است که رخ می‌دهد، تصریح کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، می‌شود از بستر پیاده روی اربعین برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بهره برد.
ارسال نظرات