خدمات ستاد اجرایی فرمان امام در ایام اربعین حسینی تشریح شد

ویزیت و درمان ۱۵۰ هزار زائر توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ توزیع یک میلیون وعده غذای گرم با همکاری گروه‌های جهادی/ اعزام زائراولی‌ها از مناطق محروم کشور

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به تشریح خدمت‌رسانی این مجموعه در ایام اربعین حسینی پرداخت.
کد خبر: ۹۱۸۴۲۸۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
سیدامیرحسین مدنی؛ مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درباره خدمت‌رسانی این مجموعه در ایام اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: امسال خدماتی در حوزه‌های سلامت و درمان، فرهنگی، اسکان و پذیرایی و مخابراتی و بانکی توسط ستاد به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود.

ویزیت و درمان ۱۵۰ هزار زائر

وی درباره ارائه خدمات سلامت و درمان به زائران گفت: امسال برنامه‌ریزی برای ویزیت و درمان ۱۵۰ هزار زائر در هفت ایستگاه نجف، کربلا، سامرا، مرز مهران، میرجاوه و دو ایستگاه در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا با حضور ۴۰۰ پزشک و پرستار جهادی در قالب کاروان‌های سلامت احسان انجام شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: خدمات درمانی، تله‌مدیسین، دارویی، دندانپزشکی، چشم‌پزشکی، آزمایشگاهی و بستری در قالب هفت خودروی مجهز و ۲۰ چادر امدادی و ۱۵۰ تخت درحال ارائه است.

مدنی با بیان اینکه برای ارائه خدمات فرهنگی، ایستگاه‌های سیاری با حضور ۵۰ روحانی طراحی شده، تصریح کرد: این ایستگاه‌ها در چهار نقطه در مرز‌ها و مسیر نجف تا کربلا برپا می‌شود.

وی افزود: در موکب کربلا برنامه‌های ویژه‌ای با همکاری هیئت رزمندگان اسلام و با حضور سخنرانان و مداحان مطرح برگزار می‌شود.

توزیع یک میلیون وعده غذای گرم با همکاری گروه‌های جهادی

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص ایستگاه‌های اسکان و پذیرایی زائران گفت: این ایستگاه‌ها با همکاری گروه‌های مردمی و جهادی به‌صورت موکب در کربلا، کاظمین، سامرا، مهران، شلمچه، چزابه و میرجاوه برپا می‌شود؛ علاوه بر اسکان موقت در این ایستگاه‌ها، بیش از یک میلیون وعده غذای گرم و یک میلیون بطری آب معدنی توزیع میشود.

مدنی تاکید کرد: برای ارائه خدمات بانکی و مخابراتی با همکاری بانک پارسیان و همراه اول به‌ویژه در موکب‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهر‌های کربلا و نجف برنامه‌ریزی شده است.

اعزام زائراولی‌ها از مناطق محروم کشور

وی اعزام زائراولی‌ها به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) را از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عنوان کرد و یادآور شد: برنامه اعزام زائراولی‌ها که از سال گذشته آغاز شده بود از دو هفته قبل با همکاری سازمان حج و زیارت آغاز شده است و هم‌اکنون هفته‌ای حداقل چهار کاروان چهل نفره از مناطق محروم کشور به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اعزام ۵۰ کاروان ۴۰ نفره در ایام اربعین حسینی (ع) صورت گرفته و این افراد تا پایان سال به ۵ هزار نفر خواهند رسید.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار