رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با بیان اینکه مشکلات و معضلات گیلان در حوزه تولید و صنعت توسط مسئولان و حتی نمایندگان استان به خوبی در سطح کشور مطرح نمی‌شود گفت: کارخانجات ویران شده و تعطیل گیلان در سایه رفت و آمد‌های وقت و بی‌وقت مسئولان کشوری به فراموشی سپرده شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۸۴۲۹۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
محمد رسول سماکچی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت، با بیان اینکه مشکلات و معضلات گیلان در حوزه تولید و صنعت توسط مسئولان و حتی نمایندگان استان به خوبی در سطح کشور مطرح نمی‌شود اظهار داشت: کارخانجات ویران شده و تعطیل گیلان در سایه رفت و آمد‌های وقت و بی‌وقت مسئولان کشوری به فراموشی سپرده شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان معضل بزرگ اشتغال که مدت‌ها است به یک چالش عظیم برای استان تبدیل شده را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: آقایان و مسئولان به جای اینکه وزرا را از حال و روز کارخانجات تعطیل شده گیلان با خبر کنند دائماً با آنان از معدود واحد‌های تولیدی فعال استان بازدید به عمل می‌آوردند.

سماکچی سفر مقامات دولتی به گیلان و افتتاح چندین و چندباره برخی از کارخانجات استان به بهانه اجرای طرح توسعه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: چنین رویه‌هایی نه تنها هیچ کمکی به برطرف شدن مشکل کارخانجات تعطیل شده گیلان نمی‌کند بلکه روند بازگشت واحد‌های بزرگ این استان را به چرخه تولید و صنعت عقب می‌اندازد.

وی ایجاد شائبه در مورد اوضاع تولید و صنعت گیلان مبنی بر عدم وجود مشکل خاصی در این استان را نتیجه رویکرد‌های ناصحیح مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: تعطیلی کارخانجات بسیار بزرگی که روزی بیش از ۳ هزار کارگر در آن مشغول به‌کار بود یک فاجعه بزرگ است که تبعات منفی و خطرناک آن متوجه استان زرخیز گیلان شد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به سفر چند وقت پیش وزیر صمت به گیلان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در جریان این سفر نیز همان سناریو‌های گذشته مجدداً تکرار شد در حالی که مردم و اهالی تولید و صنعت گیلان انتظار دارند در چنین موقعیت‌هایی از کارخانجات تعطیل شده استان بازدید به عمل آید.

سماکچی با بیان اینکه برای برطرف کردن معضل بیکاری در گیلان کافی است از ظرفیت‌های بالقوه و فراموش شده استان به نحو بهینه استفاده شود افزود: شایسته نیست در استانی نظیر گیلان که از موقعیتی استراتژیک برخوردار بوده و توانمندی‌های بسیاری در حوزه تولید و صنعت دارد شاهد سرگردانی این حجم از جوانان جویای کار باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات