همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، شهرها و روستاهای سراسر آذربایجان‌غربی همنوا با حضرت زینب کبری (س) غرق در نوای واحسیناست.
کد خبر: ۹۱۸۴۳۷۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان و ۷۲ یار باوفای آن حضرت در همه شهرها و روستاهای آذربایجان غربی برپاست و دسته‌های عزاداری به یاد چهلمین روز شهادت سرور آزادگان جهان، بار دیگر فریاد یاحسین (ع) سر داده اند.

مساجد، مصلاها، حسینیه ها، امامزاده ها و تکایای آذربایجان‌غربی مملو از مشتاقان راه حسینی است و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که بسیاری از آنان از زیارت امام حسین (ع) بازگشته‌اند، به سوگواری در خصوص مصیبت‌های امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و کاروان عاشورا پرداخته‌اند.

امروز نیز چون تاسوعا و عاشورا خیابان‌های ارومیه شاهد دوستداران اهل بیت عصمت و طهارتی شده که نذری و احسان خود را به یاد شهید کربلا و برای حاجت گرفتن از امام حسین (ع) برای دسته های عزاداری و مردم پخش می کنند.

سفره های احسان و نذری در گوشه گوشه شهرها و روستاهای سراسر استان چهره دیگری به استان بخشیده و روایت عاشقی دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) را به تصویر کشیده است.

همچنین اهل تسنن نیز همپای براداران شیعی خود در اربعین سرور آزادگان جهان از قافله عزاداران حسینی جا نمانده‌اند و همپای براداران شیعی و به تبعیت از نبی مکرم اسلام عشق خود به اهل بیت را به نمایش گذاشتند.

علاوه بر مسلمانان، اقلیت های دینی نیز در اربعین حسینی همراه با برادران مسلمان خود و همچون عاشورا و تاسوعا ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دادند تا نشان دهند که امام حسین (ع) متعلق به تمام بشریت است.

آیین جاماندگان پیاده روی اربعین نیز با حضور پرشور شهروندان ارومیه ای ودیگر شهرهای آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور برپا شده و هزاران نفر در آن شرکت کرده اند.

این آیین در ارومیه از میدان ولایت فقیه آغاز شده و تا آرامگاه محمدبن خلیلان از یاران امام زمان (عج) در میدان دفاع مقدس ادامه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات