نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: راهبرد اربعین حسینی تکمیل حماسه عاشوراست.
کد خبر: ۹۱۸۴۴۴۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین افتتاح  مسجد جامع روستای ینگجه عجب شیر افزود: خداوند متعال خیرهر کسی را بخواهد حب ومحبت و مودت و زیارت امام حسین(ع) را در قلب او می اندازد و هرکس که خداوند بخواهد خیر به آن نرسد در این صورت بغض زیارت امام حسین(ع) را به قلب آن افراد می اندازد.
وی ادامه داد: الان افرادی که در زیارت اربعین هستند معلوم است خداوند متعال خیر آنها و محبت امام حسین (ع) در قلب آنها فرو کرده و که به زیارت رفتند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه مقطع چهارگانه در اسلام اشاره کردو افزود:اولین مقطع مقطع بعثت در واقع تولد اسلام و دومین مقطع غدیر که تکامل اسلام است وسومین مقطع عاشورا که حفظ اسلام و آن را بیمه کرده و مقطع آخر مقطع ظهور که جهانی شدن اسلام است.
وی ادامه داد: مقطع عاشورا مقطع بسیار مهم است و مقطع عاشورا حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام دو حماسه ای است و یکی لشکر مردانه به فرماندهی حضرت عباس(ع) و لشکر زنانه به فرماندهی حضرت زینب(س)بود.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه نهضت عاشورا دو مرحله بود افزود: مرحله اول شهادت در روزعاشوراکه امام حسین(ع) و یارانشان در این روز به شهادت رسیدند و مرحله دیگر پیام رسانی که ازمسئله خود شهادت مهم تر بود و حضرت زینب در پیام رسانی عاشورا نقش مهمی داشت و امروز روز اربعین تکمیل حماسه عاشوراست.
وی ضمن تشکر از تمام اهالی روستای ینگجه در احداث مسجد افزود: در روایت آمده است که هرکس چراغی از مسجد را روشن کند ملائک به آن رحمت می فرستند و از زمان پیامبر در مساجد به امور دنیوی و اخروی مردم رسیدگی می شود و منشا پیروزی انقلاب اسلامی ایران مساجد بودند و از همین مساجد مردم به خیابان ها و جبهه های جنگ رفتند تا اینکه این انقلاب به پیروزی برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها