سید ساجد یعقوبی
رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های اردبیل؛
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در هیئت مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیل به تبیین ارزش و اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی پرداخت و گفت: اربعین در واقع نماد پیروزی خون بر شمشیر است.
کد خبر: ۹۱۸۴۴۷۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

اربعین نماد پیروزی خون بر شمشیر است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام عبداله حسنی در هیئت مکتب الشهدای دانشگاه محقق اردبیل به تبیین ارزش و اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی پرداخت و گفت: اربعین در واقع نماد پیروزی خون بر شمشیر است.

وی با بیان اینکه اربعین پس از واقعه عاشورا هموراه زنده نگه اشته شده است به بیان فاوت اربعین در دهه های صدر اسلام با سالهای اخیر پردخت و گفت: امروز این اجتماع چند ده نفری به اجتماع میلیونی همه انسان ها از هر دین و مذهب تبدیل شده است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در ادامه سخنان خود این اوج و عظمت پیاده روی اربعین حسینی را بیانگر نزدیکی ظهور عنوان کرد و گفت: در حالی که مردم عراق این روزها از اوضاع نابسامان اقتصادی رنج می برند اما همه داشته های خود را در اختیار زائران امام حسین(ع) قرار داده اند تا میزبان ایسته ای برای عزاداران اباعبدال الحسین قرار گیرند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به مقایسه ظرفیت شهر مکه با کربلا پرداخت و گفت: درحالی که شهر مکه تنها ظرفیت پذیرایی 3میلیون زائر خانه خدا را دارد، کربلا میزبان بیش از 20 مییون انسان از سراسر جهان برای عزاداری بهترین اولیای خدا است.

ارسال نظرات