خبرهای داغ:
مسئول موکب الموت بزرگ ستاد مردمی اربعین قزوین گفت: خدمات رسانی به زائرین توفیقی است که امام حسین(ع) به بنده و خادمان دیگر داده به طوریکه گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شویم که به اراده خود حضرت برطرف می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۴۶۰۱
|
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فرج الله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، اظهار کرد: موکب الموت بزرگ برای سومین سال متوالی است که در شهر کربلا به ارائه خدمات به زائرین اربعین می‌پردازد.


وی افزدود: دو سال اول، خدمات فقط به صورت تغذیه در ابتدای ورودی حله ارائه می‌شد، لذا امسال بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده تصمیم گرفتیم علاوه بر تغذیه خدمات اسکان هم ارائه دهیم.


مسئول موکب الموت بزرگ بیان کرد: امسال با توجه به کمبود ظرفیت اسکان علاوه بر توزیع وعده‌های غذایی بین همشهریان اسکان شده مانند سال گذشته در هر وعده غذایی هزار تا ۱۵۰۰پرس غذا بین زائرینی که در مسیر موکب در حال تردد هستند، توزیع می‌شود.


وی با اشاره به محدودیت ظرفیت اسکان این موکب ابراز کرد: برای بحث اسکان هم باتوجه به شرایط و ظرفیت موجود زائرین سعی می‌کنیم تا حد امکان پذیرای آنها باشیم به طوریکه شب گذشته مجبور به برپایی چادر در خیابان کنار موکب شدیم.


مرادی با بیان اینکه میزان زائرین نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اضافه کرد: علاوه بر توزیع وعده‌های غذایی در بحث میان وعده با توزیع چای و شربت از زائرین پذیرایی خواهیم داشت.


مسئول موکب الموت بزرگ ستاد مردمی اربعین قزوین ادامه داد: همچنین با توجه به میزان تردد زائرین به شهر کربلا در روزهای آخر میزان پخت غذا را افزایش خواهیم داد تا بتوانیم زائرین بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.


وی با بیان اینکه ۲۵ خادم در این موکب مشغول خدمات رسانی به زائرین هستند، گفت: سال گذشته باتوجه به نداشتن اسکان میزان خادمین کمتر بود، اما امسال باتوجه به بحث اسکان علاوه بر خادمین سال گذشته تعدادی هم افزوده شدند.


مرادی گفت: این موکب فقط با کمک مردم و خیرین بدون هیچ کمک دولتی در حال فعالیت است به طوری که ما آمادگی افزایش ظرفیت اسکان را داریم، اما متاسفانه با کمبود ظرفیت مکان روبرو هستیم.


این مسئول بیان کرد: این موضوع باید بین زائرین فرهنگ‌سازی شود که باتوجه به ظرفیت مکان در موکب‌ها مستقر شوند و از استقرار بیش از سه روز بپرهیزند تا زائرین بیشتری بتوانند از این خدمات استفاده کنند.


مرادی عنوان کرد: خدمات رسانی به زائرین توفیقی است که امام حسین(ع) به بنده و خادمان دیگر داده به طوریکه گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شویم که به اراده خود حضرت برطرف می‌شود.


وی با اشاره به کرامات امام حسین (ع) گفت: سال گذشته قبل از استقرار ۴۸ ساعت با مشکل مواجه بودیم تا اینکه حوالی نماز مغرب رو به حرم ایستادم و گفتم خدایا ما برای خادمی آمده ایم خودت کمک کن این مشکل برطرف شود تا اینکه بعد از خواندن نماز یکی از مالکین زمین سال گذشته مجوز برپایی موکب را داد.


مرادی گفت: به واسطه توجه و کرامات امام حسین(ع) خستگی و بیماری برای خادمان معنایی ندارد و همه ۲۴ ساعته در حال پذیرایی از زائرین هستند به طوریکه یکی از خادمان ما از نظر جسمی اوضاع نامساعدی نداشت، اما الحمدلله از زمانی که در اینجا مستقر شدیم با سلامتی کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.


وی در پایان گفت: ما علاوه بر خدمات تغذیه و اسکان برپایی نماز جماعت، برگزاری دعای توسل و کمیل را برای زائرین برگزار می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها