رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: سومین همایش منطقه‌ای شاعران عاشورایی آذربایجان در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۴۷۲۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، امیر رجبی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش شاعران عاشورایی آذربایجان در اردبیل اظهار داشت: روز سه‌شنبه 30 مهرماه امسال با حضور شاعران آئینی، سومین همایش منطقه‌ای شاعران عاشورایی آذربایجان در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود‌.

وی افزود: در این همایش استاد هادی اردبیلی، کاظم نظری بقا و شهریار نعمتی سخنرانی می‌کنند و شاعران آئینی و عاشورایی به شعرخوانی می‌پردازند که پخش کلیپ و رونمایی آلبوم «نی‌ناله‌ها» شامل نغمه‌های ماندگار مراثی اردبیل، از دیگر بخش‌های این همایش است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: از اهداف برگزاری سومین همایش منطقه‌ای شاعران عاشورایی آذربایجان توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع) و ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هر چه بیشتر آن است.

رجبی ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی و اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا را از دیگر اهداف این همایش منطقه‌ای برشمرد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا به شکلی مناسب و مطلوب شاهد برگزاری این همایش در اردبیل باشیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: این همایش به همت کارگاه شعر آئینی حوزره هنری استان اردبیل و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرداری اردبیل از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 17 در نگارخانه خطایی برگزار می‌شود که حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار