خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی:

سرانه فضاهای فرهنگی آذربایجان شرقی نصف میانگین کشوری است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه تبریز در صنعت چاپ و نشر گفت: سرانه فضاهای فرهنگی آذربایجان شرقی، نصف سرانه فضاهای فرهنگی کشور است.
کد خبر: ۹۱۸۴۷۷۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی، امروز در افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب تبریزافزود: تبریز طلایه داری خود را حتی سال ها بعد از درگذشت عباس میرزا نائب السلطنه که بانی و مروج مظاهر مدرنیته در دوران حکم فرمایی اش در ایالت آذربایجان بود، حفظ کرد و سال ها و سال ها در فاصله سال های ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ تبریز دومین جایگاه را در صنعت چاپ و نشر کشور داشت.

وی افزود: تبریز به مرکز اندیشمندان و روشنفکران و قلم به دستان مبارز علیه دوران پهلوی تبدیل شده بود و سال ها بزرگان فکر و اندیشه این شهر را به عنوان مرکز سکونت اختیار کرده بودند.

پورمحمدی تاکید کرد: بازار شیشه گرخانه تبریز در دهه ۵۰ زادگاه میعادگاه دانشجویان و محققان بود و آن زمان ۲۶ کتابفروش بزرگ در شیشه گرخانه وجود داشت زمانی که تبریز ۵۰۰ هزار نفر جمعیت بیشتر نداشت اما تبریز امروز بیش از ۶ کتابفروشی مهم ندارد.

وی با بیان اینکه حال تبریز خیلی خوب نیست، گفت: هنوز هم بهترین های چاپ در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز فعالیت می کنند اما بازار مطالعه سرد است ما هنوز یک روزنامه سراسری نداریم.

پورمحمدی اضافه کرد: سرانه فضاهای فرهنگی استان آذربایجان شرقی، نصف سرانه فضاهای فرهنگی کشور است، مشکلاتی که در حوزه سخت افزاری چاپ و نشر و حق تالیف وجود دارد، مباحثی است که باید روی آن فکر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار