خبرهای داغ:
فمنیست ها شورش را در آوردند؛

تساوی حقوق زن و مرد تساوی حقوق زن و حیوان ماده ????

سوده راد فعال فمنیست با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت::«گیاه خواری یکی از مهمترین و تأثیرگذار ترین ابزار برای مبارزه با مردسالاری است!.»
کد خبر: ۹۱۸۴۹۰۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، بشر همواره به دنبال جاه طلبی است و گاهی برای توجیه جاه طلبی ها و کارهای خارج از منطق خود به دنبال توجیهاتی می گردد که در بیشتر مواقع خارج از عقلانیت و مضحک است. این مضحکیات زمانی می تواند برای فرد، جامعه و حتی بشریت خطرناک شود که بصورت یک تفکر سازمان یافته در بین جوامع تسری یابد. یکی از مهم ترین تفکرات خطرناک و سازمان یافته در جامعه زنان، "فمنیسم" است. فمنیسم به مثابه نظام فکري برآمده از انگاره اومانيسم، بازتاب مکتب‌هاي فکري مدرن غربي، در بحث زنان است که به نوعی پرچمدار احقاق تساوی حقوقی بین زن و مرد است. اما آنچه تا کنون ماحصل افکار فمنیستی و فمنیست ها به شمار می آید آنقدر سخیف و پاره پاره است که به صراحت می توان گفت: نباید نضهت دفاع از حقوق و کرامت زنان را با فمنیسم یکسان دانست.

شاید برای شما خواننده جالب باشد که بدانید فمنیسم ها به نوعی "وگان" هم هستند! "وگانیسم" همان گیاه خواری مطلق است که نه تنها از گوشت بلکه از هر آنچه تولیدات حیوانی و لبنی است نیز استفاده نمی کنند. توجه به این نکته شما را با یکی از مضحکیات تفکرات فمنیستی آشنا می کند، اینکه که از نظر آنها وگانیسم لازمه فمنیسم است!.
کاترینا فکس سردبیر مجله آینده اخلاقی که از چهره ها شناخته شده فمنیستی است می نویسد:« وقتی به خانه ی دوستی که مدعی بود فمینیست است رفتم، او به من شیر گاو را با چایی تعارف کرد. من ارتباطی عمیق بین مصرف لبنیات و دیگر محصولات حیوانی و فمینیست بودن (فمینیسم و وگانیسم) برقرار کرده ام. یک فمییست نمی تواند در بهره برداری از دستگاه تولید مثل دیگر هم زیستانش سهیم باشد، فمینیسم و وگانیسم عمیقا در هم ریشه دارند.»
خب! کوتاه ترین نقدی که بر این جمله می توان نوشت این است که کاترینا و همفکران او نه تنها به دنبال تساوی حقوق بین زن و مرد هستند بلکه تمام عزم خود را جزم کرده اند تا به تساوی حقوق حیوانات ماده مثلا گاو، گوسفند و .. با حقوق زنان جامه عمل بپوشانند!

این جاست که بخش مضحک این تفکر پاره پاره شده در کمتر از یک قرن و نیم، به قلم زنی فمنیسم سخیف ترین توجیهات را سر هم می کند: « پرهیز و خودداری از مصرف تمام محصولات حیوانی موضعی اخلاقی است که رعایت کردن و محترم شمردن حداقل حقوق اولیه ی درخور موجودات زنده با احساس را در پی دارد. گاو های شیری بطور طبیعی ۲۰ تا ۲۵ سال عمر می کنند در دامداری های صنعتی فقط ۵ سال عمر می کنند آن هم بدین گونه که تمام این ۵ سال را درد می کشند و مورد سوء استفاده ی جنسی قرار می گیرند که اینها از پیامدهای استثمار است.این تجلی و مظهر فرهنگی است که سلطه بر ضعیف ترها از نظر جسمی را بلامانع میداند. صحبت در مورد حیواناتی که انسانها آنها را برای غذا اسیر و گرفتار می کنند، آرام و دلنشین هستند و آنها دارای خصلت های خوبی هستند، خصلت هائی که میتواند برای الگو گرفتن مناسب باشند ،اما به جای مورد الگو واقع شدن آنها به دلیل داشتن این ویژگی ها مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و زجر داده می شوند. هردو جنس(نر و ماده) تحت استثمار نهادینه شده رنج می برند. به هر حال جنس ماده ی این گونه از حیوان، اغلب سوء استفاده ی بیشتری را تجربه می کنند.»

قطعا سوده راد فعال فمنیستی که چند روز پیش در راستای تبلیغ این تفکر که « مصرف لبنیات یک مسئله فمنیستی است» پست خنده دار و توهین آمیز خود را نوشت: «گیاه خواری یکی از مهمترین و تأثیرگذار ترین ابزار برای مبارزه با مردسالاری است!.» و قطعا بوده اند زنانی که با خواندن پست سوده راد نتوانسته اند بین مصرف لبنیات و فمینیست بودن ارتباط برقرار کنند؛ در کمال عذرخواهی از بانوان باید بگویم زیرا آنها نتوانسته اند به تساوی حقوق خود با حیوانات ماده شیرده ارتباطی برقرار کنند و در واقع این بانوان در جرگه فمنیسم نیستند.!
این که فمنیست ها جبهه جنگ خود علیه مردسالاری را تا حیوانات رسانده اند و در این مقوله زن – ماده را اعم از حیوان و انسان می دانند، یک توهین بسیار بزرگ به واژه مقدس زن است. آنها اکنون به دنبال اضافه کردن" وندی" فمنیسم هستند تا بتوانند دایره تساوی طلبی خود را بزرگ تر کرده و طبیعت و حیوانات را نیز درگیر مضحکیات خود کنند! این روزها باید طرفداران فمنیسم را «فمنیسم – وگانیسم» بخوانیم.
کاترینا فاکس نویسنده فمنسیم وگانیسم در یک تساوی پنداری بین زن و حیوانی مانند گاو می نویسد:
-« من از اینکه، دستگاه تولید مثل زنان ، حال مربوط به هر گونه ای که باشد را بعنوان چیزی نه بیشتر از یک منبع اقتصادی بشمار آورده اند ،عمیقا ناراحت می شوم… »
-«به بیان دقیق تر واقع بینانه تر ، غیر اخلاقی است که موجودات زنده را اشیاء یا ملک بشمار آوریم ،چرا که آنها اشخاصی هستند که کُتی پشمی پوشیده اند و اشخاصی با خیلی شباهت ها نسبت به ما. حیوانات دیگر هم دو چشم دارند ،دو گوش دارند، دو پادارند، یک بینی و یک مغز و یک صورت و یک قلب و سیستم گردش خون و یک سیستم عصبی و گیرنده های درد، یک سیستم هاضمه ،یک دستگاه تنفسی و یک سیستم تولید مثل هستند. ..»
- «انسانهایی که وگان نشده اند حقوق فطری و جدایی ناپذیر حیوانات با احساسی که با هم در یک جهان هستند را، محترم نمی شمارند...»
- «ظلم ،ظلم است، خشونت ،خشونت است، این به گونه و نوع قربانی ربطی ندارد. ما همه باید فمینیسم و وگانیسم را باهم بپذیریم...»
اما باید به این فمنیسم های ولگانیسم بگوییم که مضحکیات شما زمانی جان و روح ما را تلخ می کند و لبخند غم انگیز بر لبان ما می آورد که زنان و دختران کشورهای تحت ظلم استکبارهای جهانی را حتی در اندازه ماده گاو و گوسفند نمی بینید تا برای احقاق حقوق شان تلاش کرده و قلم به دست بگیرید یا برای فرزندان یتیم و آواره شده شان اشک بریزید .. باید به شما گفت که لازمه انسان بودن انسانیت است و گرنه به درستی گفتی که بین تو و ماده گاوی که دو چشم و دو گوش و دست و پا برای حرکت دارد هیچ فرقی نیست.

طنین یاس - منیره غلامی توکلی

ارسال نظرات
آخرین اخبار