خبرهای داغ:
حجت الاسلام شاه فضل گفت: در فهم معرفت الله و حقایق هستی هر انسانی یک ظرفیتی دارد و هیچکس توان بیش از ظرفیت خود را ندارد.
کد خبر: ۹۱۸۵۰۰۳
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکاشان، حجت الاسلام شاه فضل در ادامه تفسیر آیه ۷۸ سوره کهف که یکشنبه شب در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: حضرت خضر از حضرت موسی تعهد گرفت در مسیر همراهی با او هرآنچه که مشاهده می‌کند اعتراض نکند، چرا که هرانسانی یک ظرفیتی دارد.

وی افزود: در روایت می‌فرماید، اگر آنچه را سلمان می‌دانست به ابوذر می‌گفت، ابوذر کافر می‌شد، چرا که در فهم معرفت الله و حقایق هستی هر انسانی یک ظرفیتی دارد و هیچکس توان بیش از ظرفیت خود را ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: انسان اگر بخواهد بیش از ظرفیت خود از معرفت الله بداند توان اش را نخواهد داشت، به همین دلیل  آنچه را سلمان می‌داند به ابوذر نمی‌گوید.

دبیرجامعه روحانیت کاشان افزود: پیامبر اکرم (ص) و جبرئیل در معراج به نقطه‌ای رسیدند که پیامبر اکرم (ص) به جبرئیل اعلام کرد، از این مکانی که هستیم نمی‌توانم بالاتر بروم چرا که بال و پر من خواهد سوخت.

وی افزود: اگر حضرت موسی به حضرت خضر می‌فرماید از این به بعد نمی‌توانی همراه من باشی به این معنی است که آمدن موسی به دنبال خضر سودی برای حضرت موسی ندارد و خداوند ظرفیتی را به موسی داده است که در وجود حضرت خضر نیست.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در دو آیه قبل از آیت الکرسی به این موضوع اشاره کرده است که برخی از پیامبران را به برخی دیگر برتری دادیم و فضیلت‌هایی را به برخی پیامبران دادیم که به برخی ندادیم.

دبیرجامعه روحانیت کاشان ادامه داد: امام خمینی (ره) در کتاب چهل حدیث می‌فرماید، اگر عارفی حرفی زد و عملی انجام داد که آن را نمی‌پسندید آن را انکار نکنید و او را به دروغ گویی متهم نکنید.

وی یکی از علائم ظهور امام زمان را کشتن نفس زکیه دانست و افزود: یکی از علائم ظهور در آخر الزمان این است که یک انسان بی گناه کشته خواهد شد و این در حالی است که امروز انسان‌های بی گناه زیادی کشته می‌شوند، اما انسان بی گناهی که نفس زکیه دارد انسان خاصی است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: یکی از ماموریت‌های امام زمان این است که هرکجا حقی ضایع می‌شود به شرطی که صاحب حق ضایع شده انسان صالحی باشد و به کسی ظلم نکرده باشد به او کمک کند

ارسال نظرات
پر بیننده ها