خبرهای داغ:
معاون شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان:
معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: در سال‌های آینده سطح ۴ علوم دینی ( مقطع دکترا ) برای طلاب اهل سنت راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۵۱۷۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، مرتضی یوسفی‌راد در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس دینی که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه تاسیس شورای مدارس علوم دینی اهل سنت تربیت عالمان متعهد و پایبند است.

وی افزود: رسالت اندیشه اسلامی در کنار زندگی مادی سوق دادن افراد به زندگی معنوی و هدایت آنها به راه راست است زیرا بُعد مالی انسان را به مثابه غرب جدید بار می‌آورد که نتیجه و حاصل  آن مواردی است که امروز از طرف غرب شاهد آن هستیم.

معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه مدارس دینی اهل سنت با اشاره به اینکه در اندیشه اسلامی هر آنچه بر علیه بشریت باشد ممنوع و حرام است، خاطرنشان کرد: با توجه به مادی بودن فطرت انسان باید جهت‌گیری و برنامه‌ریزی‌هایی برای این مهم و هدایت درست جامعه به عنوان مودیان اصلی ترویج دین اسلام داشته باشیم. ‌

یوسفی‌راد تصریح کرد: در دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت برای تربیت عالمان دینی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم و در این دبیرخانه خود را مسول این می‌دانیم که مروج مذهب شافعی با متدهای جدید در دنیا باشیم.

معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه مدارس دینی اهل سنت گفت: در راستای ترویج اسلام اصل را بر توانمندسازی اساتید و طلاب گذاشته‌ایم بنابراین طرح پنج ساله ایجاد کارگاه‌های آموزشی در کنار آزمون‌ها و غیره را در استان‌ها برای توانمند کردن اساتید برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

یوسفی‌راد با بیان اینکه برای پیشرفت علوم دینی اهل سنت سطوح علمی سه و چهار را نیز در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر مدارج حوزه‌های اهل سنت تا سطح دو هستند، اما وجود سطح ۳ را نیز در جامعه‌المصطفی و دانشگاه ادیان و ... مطرح کرده‌ایم.

معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه مدارس دینی اهل سنت خاطرنشان کرد: در مقاطعی سال گذشته در جامعه‌‍‌المصطفی حدود ۸۰ نفر را بورسیه کردیم و علاوه بر آن یازده رشته تخصصی را متناسب با نیاز سنجی‌های انجام شده به صورت نیاز استان‌های مختلف در رشته‌های تخصصی دایر کرده‌ایم.

یوسفی‌راد اعلام کرد: امیدواریم برای سال‌های آینده سطح۴ که همان دکتری است را برای دانشجویان اهل سنت داشته باشیم.

وی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصددیم مرکز تخصصی کردستان را در دو رشته در راستای افزایش توانمندی بیشتر دانشجویان علوم دینی توسعه دهیم.

یوسفی‌راد در پایان تصریح کرد: زندگی در عصرجدید طالب این است که از دین فهمی جدید و جامع داشته باشیم تا نتیجه آن را در آینده ببینیم.

ارسال نظرات