خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

هدف اصلی قیام سید الشهدا(ع) تحقق کلمه الله در جامعه بود

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: هدف اصلی سید الشهدا(ع) از قیام خود تحقق کلمه الله در جامعه بود به این معنی که محیط دانشگاه، کوچه و بازار و به صورت کلی جامعه با ولایت همراه بوده و محلی برای اجرای احکام الهی باشد.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۵۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

هدف اصلی قیام سید الشهدا(ع) تحقق کلمه الله در جامعه بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در جمع عزاداران حسینی در دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه در عزاداری‌ها باید به اهداف قیام امام حسین(ع) پرداخته شود، اظهار داشت: در بعضی از مجالس؛ امر به معروف به عنوان هدف اصلی از قیام حضرت اعلام می‌شود در حالی که امر به معروف یک ابراز برای رسیدن به هدف اصلی است.

وی افزود: هدف اصلی سید الشهدا(ع) از قیام خود تحقق کلمه الله در جامعه بود به این معنی که محیط دانشگاه، کوچه و بازار و به صورت کلی جامعه با ولایت همراه بوده و محلی برای اجرای احکام الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به این که در زندگی شخصی باید مبتنی بر قواعد الهی رفتار کرد، اظهار داشت: فلسفه برگزاری مجالس عزاداری این است که به قواعد و قوانین الهی نزدیک‌تر شویم.

وی خاطر نشان کرد: هر چه به قواعد الهی و برنامه‌های الهی بیشتر توجه کنیم و در زندگی ما جاری باشد نشان دهنده قبولی عزاداری‌های ما است.

شعبانی با تاکید بر اینکه در پایان ماه صفر، عزاداری‌ها باید در جامعه نمود بیرونی داشته باشد، خاطرنشان کرد: ملاک قبولی عزاداری‌ها این است که آیا به فلسفه آن توجه کرده‌ایم و نزدیک شده‌ایم یا خیر؟

وی تصریح کرد: نشانه عزاداری‌های مقبول همان مطلبی است که در زیارت اربعین بیان شده و آن رسیدن جامعه به عقلانیت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اکثریت مردم ایران در این ایام مشغول عزاداری بوده‌اند، تاکید کرد: بعد از این ایام جامعه باید عاقل‌تر شود چراکه مگر می‌شود برای امام حسین (ع) گریه کرد و مشکلات خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی کم‌تر نشود.

وی نشانه قبولی عزاداری دانشجویان را نیز افزایش نمره معدل آنها دانست و گفت: خدا تنها در مسجد نیست بلکه همان کلاس درس هم می‌تواند مکانی برای تحق کلمه الله باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات