مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان خبر داد

سرعت گرفتن حمایت‌های مالی و تزریق اعتبارات جهت تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از سرعت گرفتن تدوین دانشنامه به جهت حمایت‌های مالی و تزریق اعتبارات خبر داد و گفت: چند وقت پیش بنده روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان را نامطلوب ارزیابی کردم و گفتم که اگر وضعیت به همین نحو پیش رود احتمال تحریف تاریخ دفاع مقدس گیلان وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۵۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت، با بیان اینکه به علت نبود اعتبارات لازم، روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان تاکنون بسیار کند پیش رفته است اظهار داشت: با کمک و مساعدت‌های اخیر شورای شهر و شهرداری رشت بخشی از مشکلات اعتباری تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان برطرف شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از سرعت گرفتن تدوین دانشنامه به جهت حمایت‌های مالی و تزریق اعتبارات خبر داد و عنوان کرد: چند وقت پیش بنده روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان را نامطلوب ارزیابی کردم و گفتم که اگر وضعیت به همین نحو پیش رود احتمال تحریف تاریخ دفاع مقدس گیلان وجود دارد.

بایرامی ضمن تشکر و قدردانی از کمک‌های شهرداری رشت و شورای اسلامی به خاطر تخصیص منابع مالی لازم به پروژه دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: شورای شهر رشت قبلاً مصوبه‌ای در مورد پروژه دفاع مقدس گیلان داشت و در آن مصوبه نیز نسبت به تخصیص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح تأکید کرده بود.

وی با بیان اینکه تاکنون تقریباً حدود یک سوم از مبلغ یاد شده توسط شورا و شهرداری رشت پرداخت شده است ابراز داشت: با توجه به وجود مشکلات و محدودیت‌های اعتباری در مسیر تدوین دانشنامه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان مبالغ پرداخت شده را به جای پروژه دفاع مقدس به دانشنامه اختصاص داده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان جمع‌آوری مقالات علمی و نگارش این مقالات و اطلاعات به دست آمده از تاریخ دفاع مقدس استان در قالب یک دانشنامه را مورد تأکید قرار داد و گفت‌: با توجه به روند بسیار خوبی که آغاز شده سعی می‌کنیم تا پایان امسال مراحل تدوین ۱۳۰ تا ۱۵۰ مقاله را به اتمام برسانیم.

بایرامی با بیان اینکه دانشنامه در حوزه محتوایی پروژه دفاع مقدس گیلان تأثیرگذار بوده و پایه و اساس آن را تشکیل می‌دهد اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه موزه دفاع مقدس گیلان نیز هم‌اکنون با سرعت خوبی در حال انجام است و امیدواریم اعتبارات و منابعی که برای آن در نظر گرفته شده بود نیز به موقع اختصاص پیدا کند.

وی از مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور جهت تخصیص یکسری منابع مالی برای اجرای پروژه موزه دفاع مقدس گیلان خبر داد و ابراز داشت: با توجه به این مبالغی که دریافت شده سعی کردیم فرآیند اجرای پروژه مذکور را بالا ببریم البته در مورد میزان کمک‌های مالی سازمان برنامه و بودجه بعداً اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از استخراج هزار و ۲۵ مدخل برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان سخن گفت و عنوان کرد: در حال حاضر سه گروه علمی و پژوهشی به صورت جهادی در حال تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان هستند در حالی‌که تا پیش از این هیچ پشتیبانی مالی از این پروژه به عمل نیامده بود.

بایرامی نگاه و رویکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در حوزه ساخت پروژه موزه دفاع مقدس این استان را نگاه و رویکردی جهادی و خارج از نگاه پیمانکاری اعلام کرد و افزود: امیدواریم با ادامه همکاری همه دستگاه‌ها و با تخصیص اعتبارات مالی بتوانیم باز هم سرعت این پروژه را به نحو مطلوبی افزایش دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار