خبرهای داغ:
شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس از حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه شهید کازرون به خاطر تلاش‌ها در رسیدگی به خانواده شهدا تجلیل کرد.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۸۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس، اعلام شد که امام جمعه شهید کازرون بیشترین دیدارها را با خانواده معظم شهدا در میان مسئولان استان فارس داشته است.

در غیاب خانواده شهید خرسند که در این آیین حضور نداشتند، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون به نیابت این لوح را از استاندار فارس و سایر مسئولان از جمله دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور دریافت کرد.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه (هشتم خرداد ۹۸) در حالی که به اتفاق همسر خود از مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید. وی از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.

در این آیین که با قدردانی از فرمانداری‌های فعال استان در پاسداشت خانواده شهدا همراه بود، صدا و سیما، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تامین اجتماعی و بانک کشاورزی به‌عنوان برترین دستگاه‌ها در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان طی سال ۹۷ برگزیده شدند.

مدیران دستگاه‌های اجرایی با بیش از ۹ هزار خانواده شهدا دیدار کردند

مدیرکل بنیاد شهید فارس در این جلسه با بیان اینکه ۹ هزار و ۸۱۱ دیدار در سال ۹۷ توسط دستگاهای اجرایی سراسر استان صورت گرفته است، افزود: در این میان ۹۴ مجموعه به صورت مرتب با خانواده شهدا دیدار کرده‌اند.

رجبعلی راهی با بیان اینکه استاندار فارس و نیز امام جمعه شیراز در رأس دیدارها از خانواده شهدا هستند، از اقدامات دستگاه‌های اجرایی درراستای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد.

وی در این زمینه به انتشار نخستین جلد از کتاب نفیس وصیتنامه شهدا اشاره کرد که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به چاپ رسیده است؛ همچنین اقدامات شهرداری شیراز را در گرامیداشت یاد شهدا ستود.

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس به بهسازی و ساخت گلزار های شهدا در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: یک سوم منابع این بنیاد در زمینه بهسازی گلزار شهدا هزینه می‌شود و در سال گذشته بودجه مطلوبی به این امر اختصاص داده شد؛ همچنین فرمانداران نیز منابعی را به این موضوع در شهرستان‌ها اختصاص داده‌اند که در خور قدردانی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها