خدمت رسانی به ۳۳۰۰ زائر خارجی در شهرستان مهریز

مدیر عامل سازمان خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان مهریز از ارائه خدمت به ۳۳۰۰ زائر خارجی که از مسیر کرمان به یزد تردد می‌کردند خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۵۳۳۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از فارس؛ محمدحسن دهقان بنادکی خاطرنشان کرد: موکب مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مهریز از نهم مهرماه جاری پذیرای ۸۵ دستگاه اتوبوس حامل زائران خارجی بوده است و در کل، در ایام اربعین حسینی به ۳۳۰۰ زائر خارجی که عمدتاً پاکستانی بوده‌اند خدمات رفاهی، غذایی، بهداشتی، درمانی و اسکان موقت ارائه کرده است.
مدیرعامل سازمان خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان مهریز با اشاره به خدمات متنوع این سازمان افزود: عمده درآمد این سازمان از محل کمک‌های خیرین، اعضای هیئت‌امنای مسجد، هیئت‌مدیره این سازمان خیریه و کمک‌های داوطلبانه مسافران تأمین می‌شود که صرف تهیه امکانات رفاهی رایگان ازجمله چای، آب جوش، حمام، تهیه روزانه ۱۲۰۰ قالب بزرگ یخ و استراحتگاه برادران و خواهران در طول سال می‌شود و از این حیث این مجتمع رفاهی بین‌راهی در ایران بی‌نظیر است.
وی ادامه داد: در جوار این مسجد، علاوه بر امکانات رایگان، پاسگاه، پمپ‌بنزین، تعویض‌روغنی، معاینه فنی، اغذیه‌فروشی و رستوران مستقرشده است تا با افزایش سطح خدمات، امکانات بیشتری به مسافران و رانندگان ارائه شود.
دهقان بنادکی همچنین با اشاره به پایگاه اورژانس مجهز به آمبولانس در این مکان تأکید کرد: از زمان ساخت مسجد تا دهه هفتاد، به دلیل یک بانده بودن جاده و بروز تصادفات متعدد، بیمارستانی با تجهیزات مختصر در کنار مسجد تأسیس می‌شود، اما به‌مرور با دو بانده شدن جاده و کاهش قابل‌توجه تصادفات و مصدومیت‌های رانندگی، این بیمارستان به پایگاه اورژانس مبدل شده است.
مسئول موکب مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان مهریز در خصوص قدمت این مسجد تصریح کرد: اوایل دهه ۵۰ مردی به نام استاد محمد حاجی‌زاده در پی خوابی که دیده بوده است اقدام به ساخت این مسجد می‌کند. در ابتدا در حد یک مسجد بین‌راهی بوده، اما بعد از انقلاب با شناسایی پتانسیل این مکان و تبدیل آن به مجتمع رفاهی، این مسجد که در کنار جاده سنتو و شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب کشور قرار دارد با استقبال مسافران زیادی از سراسر کشور روبرو می‌شود.
دهقان بنادکی افزود: به همت شهید صدوقی، در ششم اردیبهشت سال ۵۷، سازمان خیریه حضرت ابوالفضل (ع) در کنار این مسجد به ثبت می‌رسد. ضرورت وجود چنین مکان رفاهی و معنوی در این مسیر پرتردد برای ارائه خدمات به مسافرین و تلاش برای آبادانی و رونق این مسجد و سازمان خیریه، نشانه آینده‌نگری شهید صدوقی است. در حال حاضر این سازمان باسابقه ۳۱ سال خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد زیر نظر استانداری یزد فعالیت می‌کند.
گفتنی است؛ سازمان خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان مهریز در طول سال پذیرای بیش از یک‌میلیون مسافر در محور کرمان به یزد است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار