خبرهای داغ:
آیت الله محمد علی گرامی که در ایام اربعین به زیارت عتبات مقدسه عراق مشرف شده، از مرکز پژوهش ها و مطالعات امام صادق (ع) در نجف اشرف بازدید کرد.
کد خبر: ۹۱۸۵۶۱۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت الله محمد علی گرامی از اساتید دروس خارج حوزه که در ایام اربعین به زیارت عتبات مقدسه عراق مشرف شده اند، از مرکز پژوهش ها و مطالعات امام صادق(ع) در نجف اشرف بازدید کرد.

ایشان در این بازدید تاکید کرد: حوزه های علمیه و طلاب در کنار بُعد علمی، باید به ابعاد معنوی و روحانی توجه کنند تا طلبه هدف اصلی خود را از طلب علم بداند و در راه اطاعت خداوند و کسب رضایت او خالصانه قدم بردارد.

طلاب حوزه علمیه قم در حجره های خود به نماز شب مشغول می شدند

استاد سطوح خارج حوزه علمیه قم بر مداومت و برپایی نماز شب، خلوت با خداوند و کمک جستن از  خداوند به شیوه سلف صالح تاکید کرد و با اشاره به اینکه طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه آخر شب در حجره های خود به نماز شب مشغول می شدند، گفت: در روایات معصومین (ع) بر نماز شب تاکید شده و فرمودند: (لیس من شیعتنا من لم یصلِّ صلاة اللیل) ( هرکس نماز شب نخواند از شیعیان ما نیست).

آیت الله گرامی ادامه داد: توجه به این معنویات موجب موفقیت طلاب در تحصیل و کسب علم می شود، لذا می بینم آثار علمی علمای ما موفق بوده و این موفقیت تا امروز نیز ادامه دارد که از جمله آنها علامه حلّی، شهید اول و شهید ثانی هستند.

اگر طلبه به معنویات اهمیت ندهد، توفیق از او گرفته خواهد شد

ایشان افزود: اگر طلبه به معنویات اهمیت ندهد، توفیق از او گرفته خواهد شد و آثار او بی برکت و فراموش می شود.

استاد حوزه علمیه بر دوری از دنیا و تجملات آن تاکید کرد و گفت: نباید پرداختن به دنیا به گونه ای باشد که از طلب علم و تزکیه نفس و ابعاد معنوی مهم تر باشد.

آیت الله گرامی توجه به مطالب قرآنی، تفسیر و اسرار قرآن که به زبان عربی نازل شده را خواستار شد و به دو کتاب خود که به زبان فارسی در خصوص قرآن نوشته، اشاره کرد.

آیت الله گرامی با بیان اینکه باید خداوند تبارک و تعالی را به خاطر توفیق طلب علم به ویژه بعد از سرنگونی رژیم صدام سپاسگزار باشید، برنامه ها و آثار علمی این مرکز را ستود و برای موفقیت آن‌ها دعا کرد.

ارسال نظرات