اتفاقات تاریخی رخ‌داده در آبان که جزو خاطرات درخشان و پررنگ انقلاب اسلامی است، بیش از همه بر یک نکته صحه می‌گذارد و آن هم اعتماد به جوانان است.
کد خبر: ۹۱۸۵۸۴۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حامد افروغ؛ انقلاب اسلامی ایران مانند هر انقلاب دیگری در دل خود روزها و خاطرات بسیاری دارد؛ روزهایی که اهمیت التهابات و اتفاقات رخ‌داده در آن، گاهی با کل اتفاقاتی که در طول انقلاب افتاده، برابر دانسته شده است.

آبان، یکی از آن ماه‌هایی است که اتفاقات آن در جهت رشد، تعالی و ماندگاری انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت بوده است. هشتم آبان سالروز شهادت رزمنده‌ای است که با ازخودگذشتگی در سن نوجوانی، مانع پیشروی ارتش بعثی در یکی از عملیات‌هایش شد و باعث شد تا تاریخ به احترام چنین بزرگ‌مرد کوچکی کلاه از سر بردارد و امام خمینی (ره) او را (شهید حسین فهمیده) رهبر خود دانسته و بگوید که «رهبر ما آن طفل 13 ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید».

13 آبان نیز که مصادف با تسخیر لانه جاسوسی است، از سوی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان انقلاب دوم نام‌گذاری شده است. اقدامی که با پس زدن و رسوا کردن رژیم مستکبر آمریکا، هم راه نفوذ مستقیم دشمن به کشور را مسدود کرد و هم گامی بود برای استحکام‌بخشی به انقلاب اسلامی، که البته اتفاقات امروز عراق هم بر درستی آن واقعه و اقدام انقلابی دانشجویان صحه گذاشته است.

آنچه که در این دو واقعه بیش از همه به چشم می‌آید و می‌تواند الگویی برای کمک به انقلاب اسلامی و رفع معضلات پیش‌آمده باشد، اعتماد و اتکاء به نوجوانان و جوانان این مرز و بوم است. اقدامی که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته و لازمه تقویت و استحکام‌بخشی انقلاب اسلامی دانسته شده است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات