به همت خانه کارتون وکاریکاتور حوزه هنری استان کردستان به مناسبت روزجهانی انیمیشن برترین انیمیشن‌های کوتاه جشنواره‌های معتبر جهانی دوشنبه ۶ آبان در سالن اندیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج با حضور کارشناسان مربوطه پخش و تحلیل می‌گردد.
کد خبر: ۹۱۸۶۰۲۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سامان صولی مدیر خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری ضمن اعلام این خبر گفت:۲۸ اکتبر (۶ آبان) از سوی انجمن بین المللی فیلمسازان انیمیشن به عنوان روز جهانی انیمیشن نامگذاری گردیده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت هنر انیمیشن و به منظور بررسی آثار برتر جشنواره‌های معتبر جهانی در این زمینه و تحلیل و بررسی شیوه‌های نوین تولید اثر، خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری از ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۶ آبان ماه در قالب کارگاهی آموزشی تعدادی از برترین آثار انیمیشن جهان را در سالن اندیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج پخش و توسط کارشناسان مربوطه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

صولی با اشاره به قدمت بیش از ۶۰ سال فعالیت در زمینه انیمیشن در ایران افزود: از سال ۱۳۳۶ که نخستین انیمیشن در ایران توسط اسفندیار احمدیه با عنوان ملا نصرالدین ساخته شده تا کنون آثار بسیار زیادی توسط هنرمندان این عرصه تولید گردیده است و با توجه به اهمیت این هنرو استعداد‌های بسیار خوبی که در این زمینه در کشور وجود دارد و همچنین استقبال بسیار گسترده مخاطبین، انیمیشن در ایران در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد: هنرمندان کردستانی نیز با توجه به اهمیت این هنر با بهره مندی از تکنیک‌های روز جهانی و شناخت دقیق قالب‌های مربوطه در این زمینه با تولید آثار فاخر گام‌های مهمی را در خصوص ارتقای جایگاه انیمشن سازی در کردستان بردارند.

وی با دعوت از تمامی علاقه‌مندان جهت حضور در این برنامه گفت:: با حمایت‌هایی که حوزه هنری استان از ارتقای سطح هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری انجام می‌دهد در تلاشیم تا در قالب یک برنامه مشخص با گسترش این گونه کارگاه‌ها در جهت تولید آثار انیمیشن متناسب با اهداف مورد نظر توسط هنرمندان توانمند استان گام‌های اساسی برداشته شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات