خبرهای داغ:
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های کشور
متولیان گفت: متاسفانه فقط ۲۰ درصد مردم کشور دسترسی آسان به کتاب دارند
کد خبر: ۹۱۸۶۱۳۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین معارفه و تکریم مدیران کتابخانه های عمومی استان قزوین با حضور امین متولیان معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های کشور و مسوولان استانی برگزار شد.

متولیان در این مراسم بیان کرد: از ۱۷۰ شهرستان کشور که تا سال ۹۳ فاقد کتابخانه بودند، فقط ۱۲۰ شهرستان فاقد کتابخانه است که باید با افزایش اعتبارات و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی شاهد تاسیس کتابخانه در این شهرستان‌ها باشیم.

وی گفت: آگاهی بخشی، آموزش و فرهنگ سه کارکرد سنتی کتابخانه‌ها بوده و در دوره مدیریت جدید نیز تلاش شده تا ابعاد فرهنگی، اجتماعی و آموزشی آنها تقویت شود.

متولیان اظهار کرد: عمومی بودن نهادهای کتابخانه‌ای کشور این کارکرد را تقویت می‌کند وکتابخانه‌های عمومی باید به شکل عمومی مدیریت شوند و این نهاد به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های کشور عنوان کرد: یکی از شبکه‌های بزرگ خدمات فرهنگی که مظلوم مانده کتابخانه‌ها هستند در حالیکه در شرایط سخت اقتصادی پناهگاه فرهنگی مردم هستند.

این مسئول فرهنگی افزود: با تکیه به بودجه‌های محدود دولتی نمی‌توان کتابخانه‌ها را اداره کرد و یکی از مفاهیم عمومی بودن نهاد کتابخانه‌ها استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در اداره کتابخانه ها می باشد.

متولیان اضافه کرد: گسترده نبودن کتاب فروشی‌ و کتابخانه‌ها یکی از موانع تقویت فرهنگ مطالعه در کشور است و متاسفانه فقط ۲۰ درصد مردم دسترسی آسان به کتاب دارند.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها