در جلسه معارفه مسئول طرح اعتلای استان کردستان مسئول بسیج دانشجویی کردستان بیان کرد: طرح اعتلا و تحول سازمان بسیج دانشجویی قطعا کار ارزشمند و کم نظیری است که قطعا با مطالعه طراحی و محتوای طرح اعتلا و تحول از یک پختگی و جامعیت برخوردار است.
کد خبر: ۹۱۸۶۲۹۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  توحید رستمی افزود: طرح اعتلا و تحول سازمان بسیج دانشجویی باید متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اجرا شود چرا که این سند مهمترین منشور برای چهل ساله آینده جوانان است.

وی بیان کرد: در دانشگاه‌ها حجم گسترده فعالیت‌ها در بسیج دانشجویی انجام و هسته‌های بسیج دانشجویی فکر ساز و نخبه پرور است، در نهایت طرح اعتلا و تحول سازمان بسیج دانشجویی کار ارزشمندی است که در بدنه این مجموعه نیز اجرا شود.

وی بیان کرد: بسیج دانشجویی به عنوان یکی از شاخه‌های شجره طیبه بسیج در دانشگاه‌ها رسالت سنگینی در تربیت نیرو‌های تراز انقلاب با رویکردی که در پیام امام برای تشکیل بسیج دانشجو و طلبه آمده، دارد.

رستمی عنوان کرد: امام با صدور پیام تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه دو نهاد علم یعنی حوزه و دانشگاه را مخاطب قرار دادند؛ چرا که نیرو‌های موثر هر جامعه‌ای در نهاد علم تربیت می‌شوند و از طرفی این نهاد علم است که جهت گیری ها، نحوه پاسخ به نیاز‌ها و هر آنچه که یک تمدن را به وجود می‌آورد، شکل می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حقیقت طرح اعتلا یک نقشه راه است به همین دلیل طرح اعتلا و تحول سازمان بسیج دانشجویی برگرفته از تجربیات گذشتگان، اسناد بالادستی و مهمتر از همه برمبنای اندیشه‌های امامین انقلاب طراحی و آماده شده و از ابتدای سال جاری وارد فاز اجرا شده است.

رستمی افزود: در حقیقت در دوران انقلاب نزاع حق علیه باطل و با استفاده از ابزار سخت نظامی توانست بر دشمنان پیروز شود که امروز جنگ نرم لازمه راهبرد نرم و هوشمندانه است که این کار به وسیله ایده ناب طرح اعتلا ممکن خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان عنوان کرد: وجه مشترک جنگ نرم و جنگ سخت، اصالت جنگ در آن است که حتی مقام معظم رهبری هم برای توصیف هر دو از ادبیات نظامی بهره می‌برند و همین موضوع اهمیت جبهه گیری ویژه برای این موضوع و طرح را می‌طلبد.

وی همچنین گفت: هسته‌های تشکیل شده در خارج باید پاسخگویی نیاز خارجی باشد و اینگونه است که به برکت انقلاب اسلامی هر کجای جهان علیه حکومت اسلامی نطقی ناعادلانه ابلاغ می‌شود هم پیمانان نظام که سربازان رهبری هستند اعلام برائت می‌کنند از دشمنان و اقداماتشان علیه کشور ما.

رستمی بیان کرد: خوشبختانه در جهان هسته‌های ما توانسته کار خود را انجام دهد و باید ما از نگاه علم افق جهانی خود را ترسیم کنیم و دانشگاه را که پیشانی نظام است در جنگ فرهنگی به وسیله اجرای طرح‌های ارزشمند ارتقا دهیم.

وی اذعان کرد: تنوع رشته‌ای در دانشگاه‌ها زمینه حضور برای بسیج در تمام عرصه‌ها را ممکن کرده و خوشبختانه توانسته در تمام حوزه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان افزود: روزانه ۸۰۰ پایانامه دانشجویی در کشور دفاع می‌شود که باید این پایان نامه‌ها به سمت حل مساله و رفع مشکل از جامعه حرکت کنند.

وی گفت: هسته‌های دانشجویی باید خلاء‌های مسله‌ها را شناسایی و در نهایت آن‌ها را پردازش کنند تا بتواند نتیجه بخش و مثمر ثمر باشند.

رستمی در خاتمه گفتمان سازی محوری و مطالبه گری تخصصی را از وظایف هسته‌های بسیج دانشجویی دانست و خاطرنشان کرد: در این دو محور هم مردم و هم مسئولان توسط هسته‌ها به میدان آمده و اجتماعی شدن حضور بسیج در جامعه مشکلات مردم را به وسیله مسئولین رفع می‌کند که طرح علمی اعتلا در این راستا موثر است.

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه کردستان هم رسالت خطیر جهادی بسیجیان را به دلیل اینکه بدون چشم داشت است، ارزشمند عنوان کرد و گفت: لازم است روح کار‌های عام المنفعه در جامعه تقویت شود.

رحمت صادقی گفت: بسیجی کار ارزشمند در جامعه انجام می‌دهد چرا که کار او ارزشمند و بزرگ است و برای اعتلای اهداف و پیشبرد نظام است.

وی افزود: مهمترین کار بسیجیان کار بدون چشم داشت آن‌ها است که نهایت نتیجه بخش و مثمرثمر خواهد بود و اینکه از بدنه دانشگاه هم باشد حتما پشتوانه علمی به دنبال خواهد داشت.

صادقی عنوان کرد: دانشگاه اخلاق محور و پاک است و اگر تلاش کنیم به وسیله خط مش تعیین شده حرکت کنیم همواره موفقیت‌های زیادی را به ارمغان خواهیم آورد و این از مزایای بسیجیان است.

گفتنی است، در ادامه این مراسم سید عنایت جویبار به عنوان مسئول طرح اعتلای استان کردستان معرفی و به جای سمت قبلی وی، محمد رضا نوشادی به عنوان مسئول جدید پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان معارفه شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات