خبرهای داغ:
مسئول حراست دانشگاه فرهنگیان استان قم با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی گفت: در موضوع فضای مجازی و ورود ماهواره به خانه‌ها و مقابله با آسیب‌های آنها باید یک حرکت جهادی انجام داد.
کد خبر: ۹۱۸۷۰۳۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

لزوم انجام حرکت جهادی در موضوع فضای مجازی و ورود ماهواره به خانه‌‌هابه گزارش فرهنگیان خبرگزاری بسیج از همدان، محمد رنجبر فردویی در اولین دوره توانمندسازی مدیران و شورای کانون‌های استان همدان در طرح اعتلای بسیج فرهنگیان با موضوع راه‌های مقابله با آسیب‌های فضای مجازی در اردوگاه فرهنگی تربیتی ولایت قم اظهار داشت: در موضوع فضای مجازی و ورود ماهواره به خانه‌ها و مقابله با آسیب‌های آنها باید یک حرکت جهادی انجام داد.

وی با بیان اینکه دشمن در رسانه‌هایش بسیار فعال شده و فعالیتش سریع و پرحجم است، گفت: 253 شبکه فقط به برنامه‌های کودک و نوجوان می‌پردازد و در آن به موضوع روابط جنسی بسیار تاکید می‌شود و ناخودآگاه در اذهان رویکرد برداشتن حریم بین دختر و پسر را نهادینه می‌سازد و متاسفانه در کشور ما تنها یک شبکه به نام «هدهد» فعالیت می‌کند که در مقابل تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای بسیار کم است.

مسئول حراست دانشگاه فرهنگیان استان قم تصریح کرد: در بسیاری موارد سوء مدیریت مسئولین باعث تخریب جبهه انقلاب فرهنگی در شبکه‌های ماهواره‌ای می‌شود.

وی ابراز داشت: برخی مشکلات پیش آمده در بحث آسیب‌های فضای مجازی به دلیل این است که خانواده‌ها از آسیب‌های ورود ماهواره به بستر خانواده مطلع نیستند و بعد از اینکه دچار بحران شدند ابراز پشیمانی می‌کنند.

رنجبر فردویی یادآور شد: مشکل دیگری که با ورود این قبیل رسانه‌ها متوجه آن می‌شویم پایین آمدن سن بلوغ در دختران و پسران است که در بستر جامعه تبعات زیان باری را به همراه خواهد داشت، نتیجه به وجود آمدن فضای ناامن رسانه‌ای این است که در خانواده‌ها روابط صحیح و در چارچوب احترام و تربیت وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: نوع زندگی آپارتمانی نیز با توجه به روحیات دختران و پسران به خصوص پسران که روحیه جنبشی و هیجانی دارند مناسب نیست بنابراین باید برای تفریحات سالم نوجوانان نیز برنامه‌ریزی کرد و والدین تدبیری برای تخلیه انرژی این سن بیندیشند.

مسئول حراست دانشگاه فرهنگیان استان قم خاطرنشان کرد: نکته دیگر که باید بسیار به آن توجه کرد محبت و توجه ویژه پدران به دختران است چراکه بررسی‌های مختلف نشان داده دخترانی که دچار آسیب‌های ناهنجار در اجتماع می‌شوند به اندازه کافی از طرف پدران خود اقناع محبتی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه صله ارحام متاسفانه به سمت کمرنگ شدن می‌رود، افزود: باید در تقویت این موضوع کوشید و سبک زندگی‌ها را به سمت پیوند محکم پیش برد چراکه در این شرایط تربیت سومی درگیر می‌شود و بسیار تاثیرگذار است.

رنجبر فردویی ادامه داد: نکته بعدی که حائز اهمیت است لقمه حلال است که بسیار موثر بوده و باید تاکیدات ویژه برای این موضوع اندیشید تا توجه به آن بیشتر شود.

وی با بیان اینکه والدین باید از روش‌های به روز برای تربیت فرزندان استفاده کنند، تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند «فرزند خود را با زمانه خودشان تربیت کنید نه با زمانه ی خودتان»؛ بنابراین والدین باید در بالا بردن سواد رسانه‌ای خود بکوشند تا تکیه‌گاه محکمی برای فرزندانشان باشند و آنها اطلاعات را از والدین دریافت کنند و از ایجاد فاصله بین والد و فرزند جلوگیری شود و موضوع مهمتر اینکه در دادن اطلاعات به خصوص پاسخگویی به سوالات جنسی کودکان افراط و تفریط نکنند و به فراخور سن و جنس به تناوب به آنها اطلاعات بدهند.

مسئول حراست دانشگاه فرهنگیان استان قم افزود: از زمان و مکان مناسب برای دادن اطلاعات استفاده شود تا تاثیر مطلوب را داشته باشد و از آموزش‌های غیر مستقیم استفاده شود چراکه بعد از 14 سالگی فرزندان، دیگر روش تربیتی جبهه گرفتن و مشاجره جوابگو نیست و باید از طریق عملی به تربیت فرزند پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات