عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی:

آمریکا نمونه آشکار استکبار جهانی در دوران کنونی است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در اجتماع راهپیمایی ­کنندگان بوشهری در میدان شهید رئیسعلی دلواری این شهر گفت: آمریکا نمونه آشکار استکبار جهانی در دوران کنونی است.
کد خبر: ۹۱۸۷۷۸۰
|
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مهندس مهدی چمران با گرامی داشت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: استکبارستیزی به معنای مبارزه با ظلم است که آمریکا نمونه استکبار در دوران کنونی است.

وی افزود: آمریکایی­ ها با کمال شفافیت و صراحت اعلام می ­کنند که ما پول فلان کشور را می­ خواهیم و مثلاً درباره سوریه می ­گویند که ما وارد سوریه شدیم چون به نفت آن احتیاج داشتیم.

این فعال سیاسی ادامه داد: استکبار می ­خواهد تمام منابع و منافع دنیا را به نفع خود مصادره کند و در این مسیر برای سایر مردم و حتی برای مردم خود نیز اهمیت چندانی قائل نیست.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در ادامه به مبحث دشمنی آمریکا با ملت ایران پرداخت و گفت: برخی فکر می ­کنند دشمنی آمریکا با ملّت ایران از 13 آبان آغاز شده است در صورتی که این مطلب صحیح نیست و دشمنی آمریکا از 28 مرداد سال 1332 آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد.

مهدی چمران افزود: دشمنی آمریکا با ملت ایران در سال 1343 با تبعید امام خمینی (ره) به اوج خود رسید و در سال 1357 نیز زمانی که شاه از کشور فرار کرد آمریکایی ­ها تلاش ­های فراوانی کردند تا حکومت را حفظ کنند اما خوشبختانه با رهبری امام خمینی (ره) و حمایت­ های قشرهای مردم به این هدف خود دست نیافته و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی در پایان دلنوشته­ ای از شهید دکتر مصطفی چمران را قرائت کرد.

اجرای گروه سرود ندای انقلاب و قرائت قطعنامه برنامه­ های پایانی راهپیمایی 13 آبان امسال بوشهری­ ها بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات