امین فر ریاست دانشکده حضرت زینب (س) در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد:
امین فر گفت: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، دانشکده حضرت زینب(س) بر آن است که در دو مرحله تبیین بیانیه و ارائه برنامه عملیاتی اقدام کند.
کد خبر: ۹۱۸۷۸۶۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

صبورا امین فر ریاست دانشکده حضرت زینب (س) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: بسیج به‌عنوان سازمانی مردمی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، موظف است نیروهای انقلابی و متعهد را تربیت، حفظ و سازماندهی کند. به همین جهت داشتن زیر مجموعه‌های تربیتی مانند دانشگاه و دانشکده بیش از پیش ضروری می‌نماید.
امین فر به شرح برنامه‌های دانشکده حضرت زینب(س)  در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، پرداخت و اظهار کرد: دانشکده حضرت زینب (س) که بازوی تربیتی بسیج است در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دو وظیفه کلی برعهده دارد. در مرحله اول باید تببین و توضیح چیستی و چرایی بیانیه گام دوم انقلاب معلوم گردد و در مرحله دوم نقشه راه و برنامه عملیاتی برای تحقق گام دوم انقلاب تهیه شود.
وی افزود: در مرحله اول ضروری است مسیر چهل ساله انقلاب تاکنون بازخوانی شود و چشم‌انداز پیش روی آن روشن گردد.
ریاست دانشکده حضرت زینب(س) در ادامه تصریح کرد: در بیانات قبلی امام خامنه‌ای بارها تصریح شده است که تحقق تمدن پنج مرحله دارد. گام اول انقلاب در سال‌های آغازین به تحقق دو مرحله ابتدایی یعنی انقلاب اسلامی و تعیین نظام اسلامی گذشت. البته که اصل انقلاب ثمره ده‌ها سال حرکت تربیتی امام راحل(ره) بود که با جهاد در هجرت او و یارانش در سال 1321 برای اولین بار جرقه خورد، از سال 42 رنگ و بوی اجتماعی بیشتری به خود گرفت و در انقلاب سال 57 به بار نشست. به فاصله چندماه بعد از آن نظام اسلامی در زمانی کوتاه طرح‌ریزی شد. اما شکل‌گیری دولت اسلامی از آن روز تا کنون اگرچه پیشرفت داشته اما هم‌چنان محقق نشده است.
امین فر گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، تحقق این مراحل در دستور کار قرار گرفته شده است و سه‌گانه‌ی خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن سازی سازی مطرح شده است. یعنی از بین‌گام‌های باقی‌مانده از گام‌های قبلی به‌جای دولت‌سازی تعبیر خود‌سازی مشاهده می‌شود و این نشان می‌دهد دولت‌سازی در پیوند مستقیم با خودسازی است.
وی اظهار کرد: دولت زمانی اسلامی می‌شود که فعل و قول این عده منطبق بر ارزش‌های انقلاب که همان ارزش‌های اسلامی است، باشد. درواقع دولت اسلامی تفصیل‌یافته‌ی همان نظام اسلامی است که محتوای آن نظام را می‌سازد و این محتوا محقق نمی‌شود مگر به واسطه نیروی انسانی تربیت‌یافته در درمکتب انقلاب اسلامی.
ریاست دانشکده حضرت زینب(س) خاطر نشان کرد: انقلاب حیاتش را از نیروی انسانی گرفته است. حال در مرحله‌ی اجرا اگر آن نیرو را از دست بدهد دیگر چیزی از اصل آن باقی نخواهد ماند. همان‌طور که مسئولان نظام تا پیش از انقلاب عضوی از مردم عادی جامعه بودند و تحت تاثیر یک تربیت عمومی انقلابی به رهبری امام عضوی از نظام شدند، امروز نیز گردهم‌ آوردن قوای انقلابی تنها از بستر تربیت یک نسل انقلابی ممکن خواهد بود.
امین فر افزود: آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب تحت شاخصه اخلاق و معنویت مطرح شده و مورد مطالبه جدی امام خامنه‌ای قرار گرفته است، در واقع مقدمه تحقق دولت اسلامی است که بیش از دو دهه با رهبری ایشان پیگیری شده است و هنوز به کمال خود نرسیده است. این فقدان بیش از هرچیز دیگری بر ما مسلم می‌دارد که دولت اسلامی و مقدمه ضروری آن یعنی تربیت نیروی انقلابی را مورد مطالعه قرار دهیم  و سازوکاری را برای تحقق آن بیابیم.
وی در پایان سخنانش افزود: تربیت این نسل بی‌شک نیازمند ساختار تربیتی است که بتواند به‌ نحو سازمانمند، نیروی انقلابی تربیت کند و در اختیار انقلاب بگذارد.  از همین‌  رو وظیفه بسیج سنگین‌تر از هر نهاد دیگری است.

 

ارسال نظرات