خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در گفتگو با «بسیج» خبر داد:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس از معارفه حجت الاسلام محمد صباحی به عنوان امام جمعه کازرون خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۸۳۳۵
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

حجت الاسلام ملک مکان در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه فعلی خرامه به عنوان امام جمعه جدید کازرون در روز جمعه 17 آبان ماه معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت شهید خرسند، گزینه های مختلفی از ناحیه طلاب، مردم و گروه های مختلف از شهرستان کازرون معرفی شدند اظهار داشت: تشکیلات ما ضوابط و شرایطی از جهات مختلف از جمله تحصیلی، سنی دارد و برای گزینش و استعلامات، از امتحان و مصاحبه گرفته تا موارد دیگر، لذا از گزینه های مورد نظر که همه هم بومی بودند، اما بعضی از این افراد در مراحل مختلف کار خودشان انصراف دادند و بعضی هم شرایط تحصیلی یا گزینشی نداشتند که در مجموع، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در مورد گزینه های بومی به نتیجه نرسید.

به گفته وی، برای اینکه این مسئله زودتر حل شود، گزینش به سمت و سوی معرفی فرد غیر بومی کازرون رفت و بر این شد که امام جمعه فعلی شهرستان خرامه در شورا مصوب شد که بالغ بر 9سال سابقه امام جمعه خرامه را دارد.

ملک مکان تصریح کرد: حجت الاسلام صباحی، از امامان جمعه موفق، باسواد و نسبتا جوان استان بوده که چندسالی هم در کازرون امام جماعت یکی از مساجد بزرگ را بر عهده داشت و با اوضاع و احوال کازرون و مردم آشنایی کافی را دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با بیان اینکه حجت الاسلام صباحی در زمان مسئولیت در خرامه، تعامل خوب و سازنده ای با مسئولین و همچنین مردم داشته است، اظهار داشت: وی اصالتا زاده قادرآباد است اما به واسطه سابقه امام جماعت بودن در کازرون، با فرهنگ مردم کازرون آشناست و امیدواریم طلاب و مردم کازرون با وی همراه شده و با حمایت از ایشان، این سنگر در کازرون حفظ شده و ایشان هم موفق شوند.

وی تأکید کرد: امامت جمعه مسئولیتی است که شرایط خاصی دارد، بخصوص در مورد شهرستان انقلابی و مذهبی همچون کازرون، پس باضوابط خاص نهاد نماز جمعه، در این مورد به نیروی بومی نرسیدیم.

به گزارش بسیج، حجت الاسلام شهید محمد حرسند، امام جمعه سابق کازرون روز 8خردادماه سال جاری مصادف با شی 23 رمضان، پس از بازگشت از مراسم احیاء، در جلوی درب منزل مورد حمله فردی افراطی در مهدویت قرار گرفت و با ضربات چاقو به شهادت رسیدو در این مدت، خحت الاسلام عزمی امام جمعه موقت کازرون اقامه نماز جمعه را بر عهده داشت.

حجت الاسلام محمد صباحی از حدود سال 83 با ساخت مسجد جامع الزهرای کازرون، امام جماعت این مسجد بود که پس از آن قریب مسئولیت به 9سال امام جمع خرامه را در زمان فرمانداری داریوش دهقان بر عهده داشت.

داریوش دهقان هم اکنون فرماندار کازرون است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها