امام جمعه مرند تاکید کرد:

ضرورت افزایش وقف در موضوع ازدواج جوانان

امام جمعه مرند بر ضرورت افزایش وقف در موضوع ازدواج جوانان و تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند و مسکن زوج های جوان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۸۸۳۹۸
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی نعمت زاده، ظهر امروز در همایش «یاوران وقف» که به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مرند در فرهنگسرای شهرداری برگزار شد، ابراز داشت: وقف سنت زیبای اسلامی است که درآمد آن در اختیار دیگران قرار داده می شود و جامعه اسلامی از آن بهره مند می شود.

وی وقف را زینت آخرت و باقی الصالحات دانست و افزود: امیرالمومنین حضرت علی(ع) بزرگ ترین واقف جهان اسلام است و در واقع تمام عمر خود را وقف اسلام کرده اند.

حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: انسان هر چه از این دنیا برای آن دنیا بفرستد، خداوند به بهترین وجه در آن دنیا به او برخواهد گرداند.

وی عنوان کرد: حضرات معصومین(ع) با همه محدودیت ها و منابع مالی، شیعیان ایشان را همراهی کردند و موقوفاتی در این زمینه وقف کرده اند.

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان اینکه آثار مثبت و ثواب صدقه جاریه مانند احداث مدرسه و بیمارستان و حوزه علمیه تا روز قیامت به انسان واقف می رسد، اذعان داشت: وقف در زمینه ازدواج باید افزایش پیدا کند، کمک به تامین جهیزیه نوعروسان و یا وقف خانه هایی جهت زوج های جوان از جمله وقف های مورد نیاز جامعه است.

امام جمعه مرند همچنین از تصرف برخی وقف های ثبت شده در مرند انتقاد کرد و آن را در رأس همه دزدی ها دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار