استیلی در گفتگو با «بسیج»:

اقدام ویژه بسیج در ساخت خانه های روستایی مناطق محروم کشور/ خدمت به مردم جزو ویژگی های بسیج است

سرمربی تیم ملی امید کشور گفت: در مواقع بحرانی شاهد حضور به موقع نیروهای مردمی و بسیجی در صف خدمات رسانی به مردم آسیب دیده هستیم و می توانیم بگوییم که رسالت بسیج، خدمت به مردم است.
کد خبر: ۹۱۸۸۴۵۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

حمید استیلی سرمربی تیم ملی امید کشور در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه بسیج به عنوان یک گروه مردمی در زلزله های کرمانشاه و سیل اخیر در کشورمان، تلاش های گسترده ای در جهت خدمت به مردم انجام داد، اظهار داشت: در این مواقع بحرانی شاهد حضور به موقع نیروهای مردمی و بسیجی در صف خدمات رسانی به مردم آسیب دیده هستیم و  می توانیم بگوییم که رسالت بسیج، خدمت به مردم است و نباید بسیج را جدا از مردم بدانیم .

وی تاکید کرد: رسانه های بیگانه در طول سالیان گذشته، تلاش گسترده ای انجام داده اند که باعث کم رنگ شدن فرهنگ بسیج و بسیجی در سطح جامعه شوند و این در حالی است که بسیج، یکی از ستون های محکم انقلاب و گروه های مردمی در سراسر کشور است که باعث ایجاد امنیت داخلی شده اند.

استیلی با اشاره به اینکه بسیج یکی از برکات انقلاب اسلامی محسوب می شود، گفت: اردوهای جهادی یکی از دستاوردهای بسیج است و در این اردوها شاهد حضور بسیجیان در مناطق محروم کشور برای بازسازی و تعمیر خانه های فرسوده و همچنین ترمیم مساجد و مدارس مناطق محروم کشورمان هستیم و حتی در ایام نوروز که بهترین زمان برای تفریح محسوب می شود، شاهد هستیم که گروه های جهادی در روستاهای محروم در حال خدمت گذاری به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیج اثرات فوق العاده و اثرگذاری برای انقلاب اسلامی به همراه داشته است و در حال حاضر که خبری از جنگ نظامی سخت نیست، شاهد ایفای نقش بسیجیان در عرصه های فرهنگی و جنگ نرم هستیم، افزود: یقینا اگر به خوبی نتوانیم در جبهه جنگ نرم فعالیت کنیم، دشمن به راحتی می تواند فرهنگ مسموم و غربی خود را در میان جوانان و نسل های امروزی ما ترویج دهد و به مرور زمان شاهد کم رنگ شدن مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، فرهنگ شهدا و ارزشی کشورمان خواهیم بود و نسل به نسل که می گذرد، فرهنگ های غربی جایگزین فرهنگ اصیل کشورمان خواهند شد که در این حالت می گویند، کشور دچار اصاله فرهنگی شده است.

سرمربی تیم ملی امید کشور، وجود گروه های بسیجی و مردمی در فضاهای مجازی و فرهنگی کشورمان را اثرگذار دانست و ابراز داشت: در حال حاضر اکثر جوانان کشورمان فعالیت گسترده ای در فضای مجازی دارند و دشمن از این فضا به نفع خود بهره می برد و در تلاش است تا با تولید محتواهای غلط، باعث دلسرد شدن جوانان کشورمان نسبت به انقلاب اسلامی و فرهنگ بسیج شود و نیاز است که بسیج در این عرصه ورود جدی داشته باشد و به روشنگری و تبیین اهداف دشمن در فضای مجازی بپردازد.

استیلی تاکید کرد: یقینا بصیرت افزایی بسیج در عرصه فضای مجازی و عرصه فرهنگی کشورمان باعث شناخت بیشتر دشمن نسبت به تاکتیک های دشمن می شود و این گونه، عملیات های روانی و رسانه ای دشمن در کشورمان بی اثر و خنثی شده خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیج ارزش و احترام و ضرورت بودنش همواره مورد توجه قرار گرفته است و بسیج در هر قشری که هست هدفش کمک به مردم در نقاط مختلف کشور است و باید گفت که بسیج در ساخت خانه های روستایی و مناطق محروم خیلی تلاش کرده و بارهای زیادی را از دوش مردم مستضعف برداشته است.

سرمربی تیم ملی امید کشور خاطر نشان کرد: فرهنگ بسیج باعث پیروزی کشورمان در دوران هشت سال دفاع مقدس شد و امروز شاهد اثرگذاری بسیج در عرصه محرومیت زدایی و خدمت به مناطق محروم کشور هستیم.

استیلی در پایان گفت: رویج فرهنگ بسیج در سطح جامعه یعنی بیمه کردن کشورمان از هرگونه توطئه و نفوذ دشمن و اگر می بینیم که استکبار جهانی در تلاش برای کم رنگ کردن فرهنگ بسیج در کشورمان است، نشان می دهد که از این فرهنگ هراس دارد و آن را در تقابل با اهداف شوم خود می داند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار