خبرهای داغ:
استاندار قم گفت: تولیدکنندگان، افسران جنگ اقتصادی و جهادگران این عرصه هستند و باید باب گفتگو را با آن‌ها باز کرد، کسی که به‌عنوان کارفرما فعال است، همه درب‌ها باید به سمت او باز باشد.
کد خبر: ۹۱۸۸۵۹۸
|
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بهرام سرمست در بیست و نهمین شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت:گفتگو دارای آداب و الزاماتی است و باید منجر به نتیجه‌ای مطلوب شود، هدف از برگزاری این جلسه شنیدن دغدغه‌های بخش خصوصی و پیگیری مطالبات فعالان در این حوزه است.

استاندار قم افزود: اگر به الزامات گفتگو ازجمله احترام و تکریم به یکدیگر، هم‌افزایی و همدلی توجه داشته باشیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود و می‌توانیم گره‌گشای بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از الزامات گفتگو این است که از جاده انصاف خارج نشویم به گفته‌های دیگری، تیر خلاص نزنیم و به‌ویژه بخش دولتی و خصوصی در یک سطح و موضع به گفتگو بپردازند و مدیران خود را در سطح بالاتری از بخش خصوصی قلمداد نکنند تا بتوان به نقطه مطلوب دست‌یافت.

سرمست بیان کرد: با گفتگو می‌توان به مبادله اطلاعات پرداخت و در جریان موانع، کاستی‌ها و مطالبات قرار گرفت و فرصت‌ها را برای رشد و توسعه فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان، افسران جنگ اقتصادی و جهادگران این عرصه هستند و باید باب گفتگو را با آن‌ها باز کرد، کسی که به‌عنوان کارفرما فعال است، همه درب‌ها باید به سمت او باز باشد.

استاندار قم افزود: هر فرآیندی که روند پیگیری مطالبات را طولانی کند، باید حذف و طرح‌های پیشنهادی در رفع موانع نیز باید در چارچوب و ساختار قوانین لحاظ شود.

وی عنوان کرد: در گذشته ماهیت دولت در انحصار فروش منابع نفتی بود و دولت وظیفه توزیع منابع نفتی در بین جامعه را بر‌عهده داشت و برای بخش خصوصی، توان و قدرتی برای رقابت نبود و قانون بیست، هشتاد میان بخش خصوصی و دولتی حاکم بود و ۸۰ درصد منابع در اختیار دولت قرار داشت و دولت یکه‌تاز عرصه اقتصادی بود و تا زمانی که این قانون وجود داشت نمی‌شد مشکلات را رفع کرد.

سرمست گفت: در این شرایط فرصتی برای گفتگوی بخش خصوصی وجود نداشت، چراکه به میزان دخل‌وخرج امکان حرف زدن وجود داشت، اما دولت تدبیر و امید، باب گفتگو رابین خود و بخش خصوصی باز کرد دولت در چند سال قبل در انحصار فروش منابع نفتی بود و بخش خصوصی و مردم قدرتی نداشتند.

وی افزود: امروز دولت به گفتگو احساس نیاز کرده است و مسائلی، چون اقتصاد مقاومتی، شرایط نامناسب فروش نفت و تحریم‌های بین‌المللی، باب گفتگو را بازکرده و دولت در تلاش است در رفع مشکلات اقتصادی، نگاهی به درون داشته باشد.

استاندار قم بیان کرد: باید نگاه اقتدارآمیز و از بالا به پایین نگریستن توسط دولتمردان نسبت به بخش خصوصی از بین برود و ما باید از خودمان آغاز کنیم.

وی گفت: در دهه هشتاد کمیته‌های بحران به‌جای ستاد تسهیل فعال بود و وقتی برخی از واحد‌ها دچار مشکلات کارگری می‌شدند، به‌صورت غیابی برای آن‌ها حکم صادر می‌شد درحالی‌که باید حرف‌ها را شنید و دغدغه‌ها را جویا شد و به‌صورت میدانی در جریان مشکلات قرار گرفت.

سرمست افزود: مدیران باید زمان‌بندی مشخصی برای حل مشکلات در نظر بگیرند، دراین‌باره اتاق بازرگانی کارت ویژه ملاقات با استاندار را طراحی کرده است و این حداقل وظیفه ما در برابر این فعالان در شنیدن دغدغه‌هاست.

وی اظهار کرد: ریاست‌جمهوری از گزارش صدور کارت ملاقات به بخش خصوصی استقبال کرد و فرمود که می‌شود این طرح به الگویی در کشور تبدیل شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: توسعه به معنای کاستن فاصله میان حرف و عمل است، اگر گفتگو منجر به عمل شود اهمیت زیادی دارد وگرنه گفتگوی بی‌حاصل، دردی را درمان نمی‌کند.

وی بیان کرد: هر کارفرما و تولیدکننده‌ای حق دارد در جهت انتقال مشکلات وقت ملاقاتی داشته باشد، ما پذیرای پیشنهاد‌ها و طرح‌ها در از میان بردن مشکلات هستیم.

سرمست در مورد حقابه قم عنوان کرد: در این بخش قول رهاسازی حقابه قم به میزان ۸۰ میلیون مترمکعب را داده بودند، اما هنوز عملیاتی نشده و باید در جهت تأمین نیاز کشاورزان، این حقابه پیگیری شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها