مدیر حوزه علمیه زرند در یادواره شهدای روستایی ده آقایی
به گزارش خبرگزاری بسیج یادواره شهدای روستای ده آقایی زرند با حضور خانواده شهداء وایثارگران وجمعی از مسئولین در مسجد امام رضا (علیه السلام) این روستا همراه با رونمایی از کتاب شهدایی این منطقه برگزار گردید .
کد خبر: ۹۱۸۸۶۱۹
|
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
مدیر حوزه علمیه زرند در یادواره شهدای روستایی ده آقایی

                                               شهدا به همه درس مقاومت، پایداری واستقامت دادند

به گزارش خبرگزاری بسیج وبه مناسبت شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) یادواره شهدای روستای ده آقایی شهرستان زرند با حضور خانواده معززشهداء وایثارگران، جمعی از مسئولین شهرستان ومردم ولایت مداردر مسجد امام رضا (علیه السلام) این روستا همراه با رونمایی از کتاب شهدایی این منطقه برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی عربزاده مدیر حوزه علمیه این شهرستان با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) براساس آیه قرآن کریم وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لا تَشْعُرُونَ و کسانى را که در راه خدا کشته مى شوند مرده نخوانید، بلکه زنده اند ولى شما درنمى یابید. گفت::شهداءزنده هستند ونزد خداوند متعال روزی می‌خوردند، شهدایی که چراغ راه هدایت ما هستند، شهدایی که مقاومت وایستادگی کردند وتسلیم نشدند وسازش نکردند و این درس شهداء به همه مسئولین است که تنها راه نجات از همه گرفتی‌ها ومشکلات ولایت مداری، مقاومت وایستادگی در مقابل دشمنان است. کسانی که همه هستی خود را فدا کردند تا ما امروز امنیت وآسایش داشته باشیم.

وی افزود:اگر به زندگی ائمه (علیه السلام) نگاه کنیم، اگر به زندگی سید الشهداء (علیه السلام) نگاه کنیم، همه به من وشما درس ایثار، فداکاری دادند، چراغ راه ما هستند، اگر نور حسین بن علی از سال ۶۱ هجری که روشن شد، چراغ راه همه ما شد واین را شهداء خوب فهمیدند وشهداء امروز چراغ راهی برای همه ماهستند، اما امروز عده‌ای بی بصیرت به ما گوشزد می‌کنند که ائمه (علیه السلام) وشهداء سیاسی نبودند وشما حرف از سیاست نزنید، باید گفت: همه کار‌های ائمه (علیه السلام) از پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله) تا امام حسن عسکری (علیه السلام) سیاسی بود، کارشهداء سیاسی بود.

مدیر حوزه علیمه در ادامه درس بزرگ شهداء را ایستادگی ومقاومت درمقابل استکبار وحفظ حجاب وعفاف وحفظ بیت المال ولایت مداری را برشمرد وافزود:شهدا به همه درس مقاومت، پایداری واستقامت دادند واین راه را باید طی کنیم ودرس دیگر شهداء حفظ حجاب وعفاف، ولایت مداری و ولایت پذیری است واین همان چیزی است که دشمن تلاش می‌کند از ما بگیرید، وعده‌ای هم در این کشور همراه دشمن شدند، واگر سند ننگین ۲۰۳۰ را امضاء کردند وبعد امضای خود را پس گرفتند وهنوز این سند زیرپوستی اجرا می‌شود، اگردرس شهید حسین فهمیده را حذف کردند، اما جای آن شهید محسن حججی وشهید علی عظیمی را خدا به ما می‌دهد این به خاطر این است که مقاومت وایستادگی را از ملت ونظام ما بگیرند، که باید بیش از گذشته مواظب ومراقب باشیم.

حجت الاسلام عربزاده درس دیگر شهداء را رعایت بیت المال برشمرد ویادآورشد:شهدای بزرگوار ما مثل شهید مغفوری هر زمان که حقوق خود را می‌گرفت قسمتی را جدا می‌گذاشت وقتی علت را همسر شهید جویا می‌شوند، چون شهید می‌فرمود:، در محل کار لحظاتی فکر من به سمت خانه می‌آمد و همین چند ثانیه که فکر خانواده را کردم حقوق این چند ثانیه که من گرفتم شبهه ناک باشد واین پول را به بیت المال برمی گرداند.. وامروز کارمند ومسئول ما این طور عمل می‌کند یا اینکه حقوق بیت المال را تضیع می‌کند، حقوق نجومی می‌گیرد، اختلاس می‌کند، اما طلبکار نظام است و ادعا می‌کند بیشتر ازاین حق دارد. واگر مسئول، کارمند، ریز کاری‌های کوچک را در زندگی عمل می‌کرد، همان درسی که شهداء به ما دادند امروزاختلاس نمی‌کرد، طلبکار نظام نبود. از خداوند متعال می‌خواهیم که به آنچه که انجام می‌دهیم مرضی رضای خداوند متعال باشد. وما شرمنده شهداء نباشیم.

در ابتدای این مراسم سردار ایرانمنش فرمانده گردان ۴۱۱ لشکر ۴۱ ثارالله دردورران دفاع مقدس با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) وگرامی داشت یاد وخاطره شهدای والامقام گفت:: شهدا درس ولایت مداری و ولایت پذیری را به همه ما آموختند. اولین درسی که شهدا به ما دادند درس شجاعت و حرکت در مسیر حق بود. ولایت مداری همه احاد جامعه می‌تواند ما را در برابر دشمنان حفظ کند و هیچ قدرتی توان مقابله با نظم اسلامی را نخواهد داشت ونکته دیگر، حفظ انقلاب اسلامی اوجب واجبات است و این مهم در گرو حفظ جایگاه ولایت فقیه است.

وی افزود: جوانان امروز ما باید وصیت نامه‌های شهدا و سیره زندگی ایشان را به دقت مطالعه کنند تا بتوانند سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود پیاده نمایند. جامعه امروزی می‌تواند با شهید شناسی دقیق بسیاری از نقاط کور ضعف‌های اخلاقی و تربیتی و همچنین مشکلات اجتماعی کشور را رفع کند.

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه امروز به پاس جان‌فشانی شهدا نظام مقدس اسلامی و مرز‌های عزت وشرف در امنیت است، گفت: ما هر چه داریم از سرور و سالار شهیدان و آرمان‌های اوست که به شهیدان ما رسید و عزت و سربلندی و انقلابمان را مدیون این راه پرافتخار هستیم. واگر در آن دوران انقلاب ودفاع مقدس یاران انقلاب کم بودند شهدا به میدان شتافتند و درس ایثار و مقاومت را که از عاشورا فراگرفته بودند پاسخ دادند و امروز نیز جوانان مؤمن ما در مقابل زورگویان ایستاده‌اند و دشمنان به سبب این ایستادگی به التماس افتاده‌اند و این ثمره و عظمت خون شهداست.

سردار ایرانمش با بیان این که شهادت برترین پاداشی است که خداوند به بندگان مخلصش ارزانی می‌دارد، اظهار داشت: ما امنیت امروز کشور را مدیون شهدا و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم که با تقدیم خون پاک خود موجب آرامش، آسایش و امنیت ملت شریف ایران شده اند، الگو‌های ماندگار و اسوه‌های جاودانه‌ای در دفاع مقدس وشهدا مدافع حرم که شما جوانان عزیز با ادامه راه آن‌ها علاوه بر زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت، موجب ناکامی دشمن در تهاجم فرهنگی خواهید شد.

این مراسم با قرائت دکلمه دختر شهید مهدی زاده، مدیحه سرایی وپخش کلیپ شهدا ء. و رونمایی از کتاب شهدایی منطقه همراه بود.
                                                                                                                                                             خبرنگار:حسین بخشی
ارسال نظرات