مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از افتتاح کتابخانه شهدای کوهدشت در هفته کتاب خبر داد و گفت: این کتابخانه توسط خیرین احداث شده است.
کد خبر: ۹۱۸۸۶۳۳
|
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اینکه فاز اول مقاوم سازی کتابخانه حضرت مهدی در مراحل پایانی است، گفت: درصورت ورود خیرین فاز دوم مقاوم‌سازی کتابخانه آغاز می‌شود.

فرشته طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد به وضعیت کتابخانه حضرت مهدی‌گلدشت اشاره و اظهار کرد: درصورت تامین اعتبار مورد نیاز‌ توسط خیرین  تا پایان سال این کتابخانه قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن برخی اصول هنگام ساخت باعث نشست کتابخانه حضرت مهدی شده، افزود: از یک شرکت زلزله محاسب خواستیم مطالعاتی را در مورد تخریب و یا مقاوم سازی ساختمان انجام دهد که در نهایت پاسخ این بود که ساختمان قابل مقاوم سازی است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت:  اواخر سال گذشته فاز اول مقاوم سازی کتابخانه شروع و اکنون در مراحل پایانی است.

طهماسبی یادآور شد: برای شروع فاز دوم با توجه به محدودیت اعتباری نیازمند ورود خیرین هستیم که قول‌های مساعدی نیز گرفته‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به هفته کتاب ‌نیز اشاره و‌ بیان کرد: برای هفته کتاب تقویم اجرایی برای اجرای برنامه‌های متنوع در همه شهرستان‌ها در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه هفته کتاب برای اجرای برنامه‌های کافی نیست، بنابراین از ۱۸تا ۳۰ آبان ماه برنامه‌هایی مانند شب شعر، کتابخوانی و موارد دیگر را با توجه به ظرفیت هر شهرستان خواهیم داشت.

طهماسبی افزود: در هفته کتاب افتتاح کتابخانه شهدای کوهدشت که بهمن ماه سال جاری کلنگ زنی شد با مساحت ۳۰۰ متر را نیز خواهیم داشت، این کتابخانه توسط خیرین احداث شد.

وی بیان کرد: سعی ما این است که در سال حتما دو یا سه کتابخانه را به منظور افزایش فضای فیزیکی کتابخانه همچنین افزایش سرانه مطالعه افتتاح کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات