فرماندار دشتی گفت: شهرستان دشتی دومین قطب تولید محصولات کشاورزی استان بوشهر است.
کد خبر: ۹۱۸۸۶۵۰
|
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

فرماندار شهرستان دشتی گفت: ۳۲۶ طرح بزرگ وکوچک تولیدی و اشتغال‌زایی در دشتی عملیات اجرایی آن آغاز و برای اجرای آنها ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی،  عبدالله نادری در نشست با دهیاران شهرستان دشتی،مساحت این شهرستان را 5 هزار کیلومتر مربع و دومین شهرستان بزرگ استان بوشهر دانست و اظهار داشت: از 86 هزار نفر جمعیت شهرستان دشتی 69 درصد در شهرها و مابقی در روستاها ساکن هستند.

وی، بخش مرکزی، کاکی و شنبه را از جمله بخش‌های دشتی دانست و افزود: 4 شهر خورموج، کاکی، بادوله و شنبه ازجمله شهرهای دشتی است و  این شهرستان دارای 139 آبادی است که 93 روستا دارای سکنه هستند.

فرماندار دشتی، تعداد دهیاری‌های دشتی را 53 دهیاری دانست و تصریح کرد:در شش سال گذشته تحولات مهمی در زیرساخت‌های روستاهای دشتی ایجاد شده که در این راستا 25 درصد معابر روستایی دارای اسفالت شده است.

 نادری با اشاره به اجرای طرح هادی در بیش از 50 روستای شهرستان افزود: تاکنون ساخت 41 پارک روستایی تکمیل شده و 15 پارک دیگر به زودی افتتاح می‌شود.

 وی، به حوزه چمن مصنوعی ورزشی در روستاها پرداخت و گفت: تاکنون 16 روستا دارای پارک هستند که سه پروژه نیمه تمام است و این در حالی است که 16 خانه ورزش روستایی تجهیز شده و اکنون 59 درصد منازل روستایی مقاوم سازی شده است.

فرماندار دشتی، با اشاره به گازرسانی به بیش از 63 روستا خاطر نشان کرد: اکنون 95 درصد روستاهای دشتی دارای شبکه گازرسانی هستند.

نادری، دشتی را دومین قطب تولید محصولات کشاورزی استان بوشهر دانست و گفت: گوجه فرنگی خارج از فصل، کنار پیوندی، گندم، جو از جمله محصولات دشتی است و 7 هزار هکتار اراضی کشاورزی دشتی تحت پوشش آبیاری نوین و تحت فشار است.

وی، 70 درصد از ظرفیت انرژی خورشیدی استان بوشهر در دشتی دانست و تصریح کرد: در روستاهای دشتی به ظرفیت 320 کیلووات برق از طریق انرژی خورشیدی تولید می‌شود.

فرماندار دشتی از اجرای طرح تولیدی و اشتغال‌زایی روستایی در دشتی خبر داد و بیان کرد: 326 طرح بزرگ وکوچک تولیدی و اشتغال‌زایی در دشتی عملیات اجرایی آن آغاز و برای اجرای آنها 23 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

دشتی، با بیان اینکه 10 طرح تولیدی و اشتغال‌زایی در هفته دولت افتتاح شد افزود: شش طرح دیگر با سرمایه گذاری 5 میلیارد تومان تکمیل و افتتاح و 44 فرصت شغلی فراهم شده است.

وی، صنایع دستی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های دشتی دانست و تصریح کرد: در این دو حوزه 240 فرصت شغلی در روستاهای دشتی ایجاد شده و 1700 گردشگر داخلی و خارجی  امسال در اقامتگاه‌های روستاهای دشتی اسکان یافته‌اند.

فرماندار دشتی از فعال بودن 8 طرح بوم گردی روستایی خبر دادو بیان کرد: پسماند روستایی و ایمنی روستاها به ویژه در حوزه آتش نشانی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات