یادواره زنان شهیده و ایثارگر دیلم با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم به ویژه خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، مسئولین و دانش آموزان و به همت پایگاه نسیبه شهر امام حسن برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۸۶۷۰
|
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، سرهنگ واعظی راوی هشت سال دفاع مقدس سخنران برنامه نقش خواهران در پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس را بسیار موثر دانست و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس گردان خواهران همچون گردان برادران وجود داشت و آن‌ها نیز سختی ها،   بمباران‌ها و آتش‌های دشمن را لمس کردند.


انقلاب که بوجود آمد، خانم‌ها مستقیم جریان ساز بودند از نمونه‌های بارز آن خانم طاهره دباغ مبارز سیاسی است که یک مسلح چریکی آموزش دیده بود جوان همدانی که در لبنان آموزش را گذرانده و علیه رژیم شاهنشاهی جنگید.

وی همچنین به دلاوری‌های زنان در کردستان، پاوه و نقشی که آنان در نابودی دشمنان داشتند اشاره و کار‌های فرهنگی همسر شهید همت در پاوه را نیز بیان نمود.
 
ماجرای دستگیری دو تن عراقی توسط دختر هجده ساله گیلانی با یک تبر هیزم شکن از دیگر خاطرات شگفت آفرین حماسه زنان در دفاع مقدس بود که این راوی برای حضار تعریف کرد.

سرهنگ واعظی اظهار داشت که برگزاری یادواره زنان شهیده این پیام را دارد: امروز آمده ایم در این مراسم تا ادامه دهنده راه این شیر دلان بوده و از حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و شیر زن کربلا حضرت زینب سلام الله علی‌ها الگو بگیریم و آینده کشتی انقلاب را سکان دار باشیم.

از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم معنوی،  قرائت دکلمه دختر نوجوان بسیجی، اجرای گروه سرود طنین ولایت حلقه نوجوان  شهیده کمایی پایگاه نسیبه، پخش کلیپ و مداحی مداح اهل بیت برادر محمد پور بود که فضای معنوی مراسم را دو چندان کرد.
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات