خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان خبرداد
معاون هماهنگ کننده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: امسال در مجموع ۶۰۰ هزار دانش‌آموز از سراسر در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند که از این تعداد ۳۰ هزار دانش‌آموز از مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان دیدن می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۸۸۶۹۲
|
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

به گزارش بسیج سرهنگ پاسدار میر عبدالرضا مراد حاجتی روز سه شنبه در نشست خبری در محل دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اهواز بیان کرد:قرار بود اردوهای دانش آموزی در مهر آغاز شود اما به دلیل تداخل با پیاده روی اربعین حسینی، این اردوها از ۲۵ آبان آغاز می‌شود.

وی گفت: برای برگزاری اردوی راهیان نور در خوزستان ۱۶ کمیته در بخش‌های مختلف تشکیل شده است تا کمترین آسیب و اختلال در این اردوها ایجاد شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه سپاه مکان‌های مناسبی برای اسکان راهیان نور ایجاد کرده است، افزود: اردوی دانش‌آموزی در ۲ مرحله برگزار می‌شود و مدت زمان هر مرحله ۲۲ روز است؛ در مرحله نخست دانش‌آموزان دختر تا پیش از آغاز امتحانات نوبت اول به اردو اعزام می‌شوند و در مرحله دوم دانش‌آموزان پسر پس از امتحانات اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط سالانه بین ۲ تا پنج میلیون نفر در قالب اردوهای راهیان نور به خوزستان سفر می‌کنند گفت:از رسانه‌ها انتظار داریم که برای رونق گردشگری دفاع مقدس در خوزستان که می‌تواند به اقتصاد این استان نیز کمک کند بیشتر بپردازند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور با ارزش‌های دفاع مقدس و اهداف برگزاری این اردو آشنا می‌شوند افزود: در کاروان‌های راهیان نور معلم، طلبه، راوی و مسئول بسیج دانش‌آموزی و پلیس یار در نظر گرفته شده است.

پنج یادمان در خوزستان میزبان دانش آموزان اردوی راهیان نور

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: پنج یادمان فتح المبین، هویزه، شلمچه، جهاد عشایر و اروند کنار در خوزستان برای بازدید دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش برای برگزاری این اردوها افزود: دانش آموزان در این اردو زیرپوشش بیمه هستند.

مراد حاجتی با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت اردوهای راهیان نور برای تقویت اقتصاد مناطق گردشگری دفاع مقدس استفاده کرد گفت: مردم این مناطق می‌توانند با عرضه صنایع دستی و محصولات محلی خود از ظرفیت گردشگری راهیان نور به نفع اقتصاد منطقه استفاده کنند.

وی افزود: برای حفظ امنیت و ایمنی دانش‌آموزان در این اردو تمامی تمهیدات محافظتی در نظر گرفته شده و دستگاه های امنیتی بر حفظ امنیت این اردو نظارت دارند.

مراد حاجتی بیان کرد: از رانندگان نیز تست اعتیاد و اخلاق گرفته می‌شود و برای جلوگیری از خستگی رانندگان و بروز حادثه احتمالی از سه راننده در هر خودرو استفاده می‌شود.

رونق اقتصادی مناطق عملیاتی با استفاده از ظرفیت راهیان نور

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان ادامه داد: تلاش شده که در برخی مناطق مثل اروند کنار، هویزه ، خرمشهر و آبادان بازارچه‌های محلی را ایجاد کنیم تا مردم این مناطق همزمان با حضور کاروان‌های راهیان نور تولیدات خود را عرضه و بفروشند.

وی گفت: اداراتی مثل صنایع دستی و گردشگری برای استفاده از ظرفیت گردشگران دفاع مقدس و ایجاد بازارچه های صنایع دستی در این مناطق ورود کنند.

مراد حاجتی افزود: همچنین برای استفاده از تولیدات درون استان از محصولات کشاورزی و تولیدی خوزستان برای تهیه و پخت غذای اعضای کاروان های راهیان نور استفاده می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها