گردهمایی فرزندان شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون صبح امروز در گلزار شهدای تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۸۸۰۵
|
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرداد بذرپاش معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام دراین گردهمایی گفت: همانطور که شهدای جنگ تحمیلی برای نجات جان ملت و کشور در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند و به دشمنان قسم خورده ایران اسلامی نشان دادند که ایران کشوری نیست که در مقابل دشمن تسلیم شود، امروز هم مدافعان حرم به پیروی از شهدای جنگ تحمیلی، سیلی محکمی به استکبار جهانی زدند.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهدا جایگاه عظیمی نزد خداوند دارند، تصریح کرد: نیت و هدف تمام شهدا برای رضای خداوند و مبارزه با کفر و ظلم است و تابعیت و ملیت شهدا در تحقق اهداف و آرمان‌های والایشان تفاوتی ندارد.

عضو سابق هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این مراسم که به‌منظور تقدیر از فرزندان شهدای افغانستانی مدافع حرم برگزار میشد گفت: صبح امروز قبل از شروع این مراسم معنوی، کنار قبر پدر شهیدم رفتم و افتخار کردم که فرزند شهید هستم؛ شما هم باید به پدران شهیدتان افتخار کنید، چراکه شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون که از برادران دینی و افغانستانی ما هستند، در خط مقدم مبارزه با ظالمان حضور دارند و در راه خدا جهاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدافعان حرم افغانستانی که لشکر غیور فاطمیون را تشکیل دادند، نقش مهم و بزرگی در تضعیف قدرت جریان تکفیری داعش ایفا کردند؛ آن‌ها با شهامت و دلاوری‌های خود اجازه ندادند به حریم آل‌الله جسارت شود و در واقع خالق امنیت و آسایش شدند.

بذرپاش ادامه داد: متاسفانه عده‌ای درک صحیحی از نقش رزمندگان و شهدای مدافع حرم در امنیت و اقتدار کشورمان ندارند و گاهی می‌بینیم که با اظهارنظر‌های ناپخته‌شان موجب دل‌آزردگی خانواده‌های معزز شهدا می‌شوند، اما باید بدانند صبر خانواده‌های شهدا از جنس صبر حضرت زینب (س) است و هیچ خللی در عزم و اراده غیورمردان ایرانی و افغانستانی برای مبارزه با استکبار وارد نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم و به‌خصوص شهدای لشکر فاطمیون، غربت حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا را درک کرده‌اند، تصریح کرد: شهدای لشکر فاطمیون اجر و منزلت رفیعی دارند، چراکه خانواده‌های این عزیزان بعد از شهادت مصیبت‌های بسیار زیادی را متحمل می‌شوند و از سوی دیگر نیز خانواده‌هایشان در مملکت غربت قرار دارند، هرچند که ما عزیزان افغان را بر روی چشمانمان قرار می‌دهیم.

بذرپاش با بیان اینکه باید دست تک‌تک خانواده‌های شهدای مدافع حرم را ببوسیم، در پایان یادآور شد: از فرصت یادواره‌های شهدا باید استفاده کنیم و این فرهنگ را در بین عموم مردم فراگیر کنیم.

در پایان این مراسم ازطرف ستاد اجرایی فرمان امام بسته‌های کیف و نوشت افزار ایرانی اهدایی رهبرمعظم انقلاب توسط مهرداد بذرپاش به فرزندان شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون اهدا شد.
 
ارسال نظرات