فرماندار بروجرد گفت: چند بند خاکی در روستاهای بروجرد در حال احداث است.
کد خبر: ۹۱۸۸۸۳۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عبدالرحیم رحیمی عصر امروز در آیین بهره‌برداری از بند خاکی روستای انگشته این شهرستان اظهار کرد: احداث چند بند خاکی در بروجرد در دستور کار قرار داشته و روند اجرایی آن‌ها در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه در احداث بندهای خاکی اهداف مختلفی دنبال می‌شود، عنوان کرد: جلوگیری از فرسایش خاک، مهار روان‌آب و جلوگیری از ایجاد سیلاب در زمان وقوع بارش‌ از جمله این اهداف است.

 

فرماندار بروجرد بیان کرد: در کنار اهداف یاد شده می‌کوشیم احداث پروژه‌های آبخیزداری و بندهای خاکی منافعی را برای روستاییان منطقه به همراه داشته و در مواری مانند آبیاری اراضی کشاورزی و باغی کاربرد داشته باشد.

 

رحیمی در خصوص بند خاکی روستای انگشته عنوان کرد: اجرای این پروژه آن هم در بازه زمانی یک ساله از ویژگی‌های خوب آن است.

 

وی در پاسخ به مطالبات روستاییان منطقه در خصوص ایجاد فلکه و لوله‌گذاری در مسیر به منظور استفاده هر چه بیشتر روستاییان از این پروژه تاکید کرد: این اقدامات نیز اجرایی شده و تلاشمان این است که سهم بهره‌برداری مردم از این سد را بیشتر کنیم.

 

فرماندار بروجرد با اشاره به کلنگ‌زنی احداث سد خاکی روستای زرشکه این شهرستان گفت: پروژه‌های آبخیزداری دیگری مانند احداث بند خاکی روستای «گندل‌گیلان» در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن‌ها عوایدشان نصیب مردم منطقه می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات