امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه تفرقه و اختلاف افکنی شگرد دشمنان اسلام است گفت: توطئه استکبار جهانی در تضعیف جبهه مقاومت در عراق و لبنان شکست خورد.
کد خبر: ۹۱۸۸۸۸۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
تفرقه شگرد دشمنان در مقابل با اسلام/شکست استکبار در عراق و لبنانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر در سخنانی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو از جمله میلاد پیامبر اسلام اظهار کرد: با میلاد پیامبر طاق کسری ترک برداشت که این مژده و نویدی برای شکستن کاخ‌های مستکبرین و ظالمین در طول تاریخ است و تحلیل وعده‌های امت‌های گذشته است.
وی با اشاره به زیرکی امام راحل برای قراردادن ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت گفت: این وحدت در مبانی و اصول اعتقادی نیست بلکه یک راهبرد قطعی و حتمی است در مواجهه جبهه مسلمان در مقابل کفر و مشرکین و حفظ وحدت و انسجام درونی جامعه است.
امام جمعه موقت شاهرود خاطر نشان کرد: تفرقه شگرد، فرعونیان و ظالمین در جامعه برای رسیدن اهدافشان است و وهابیت و بهاییت همین شگرد کهنه فرعون صفتان را در جهان اسلام دنبال می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد قدرت نظام اسلامی را با تفرقه بشکنند افزود: امام راحل با شناخت دقیق، هفته وحدت را بنیان نهاد تا با حفظ اصول، همزیستی و گفتگو داشته باشیم و به لعن یکدیگر نپردازم و در نقشه دشمن بازی نکنیم و وحدت وحدت به معنای رهروی از راه رهبران الهی است.
عبداللهیان با تاکید بر رصد تحولات منطقه گفت: مسائلی که در عراق رخ داده دو عوامل داخلی و خارجی است دخیل است که در داخل کشور عراق دولت در این کشور شرکت سهامی است که از احزاب تشکیل شده است و دوم اینکه در طول ۱۶ سال شکل گیری نظام جدید عراق، حدود هشت میلیون کارمند شاغل و بازنشسته وجود دارد و بدنه دولت بزرگ است و این یعنی درآمد باید صرف بدنه دولت شود.
وی ادامه داد: زیرساخت‌های کشور عراق در جنگ آمریکا و داعش نابود شده است و در این کشور از بهداشت درمان جاده و برق خبری نیست و باید تهیه و وارد کنند و آمریکا با فریبکاری وامی داده که ۱۲۰ میلیون دلار به آمریکا عراق بدهکار است و باید بیش از یک میلیون بشکه نفت تولید و به آمریکا بدهد و فساد مسئولین سبب اعتراض مردم شده که به حق است.
امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به عوامل خارجی افزود: مثلث عربی، آمریکا و عبری برای عراق مشکلات ایجاد کرده و برنامه ریزی دقیق کرده اند در منطقه و به دنبال این هستند که محور مقاومت را تضعیف کنند و بگویند آسیب پذیر است و به همین دلیل از مطالبات مردم عراق سو استفاده می‌کنند که در لبنان هم انجام می‌دهد تا شیعه را در مقابل شیعه قرار دهند که هم در لبنان و هم عراق شکست خوردند.
وی اضافه کرد: در عراق پادو‌های استکبار جهانی اول فرقه‌های انحرافی، احمد الحسن یمانی، حامیان و بازماندگان حزب بعث عراق و شیعه‌های انگلیسی و ارازل و اوباش هستند که حوادث عراق را دامن زده است که البته شکست خوردند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به ۲۰ آبان و شهادت پدر موشکی ایران سردار طهرانی مقدم گفت: این سردار سرافراز سپاه اسلام این درس را داشت که ما می‌توانیم با توجه و تکیه به جوانان و نیرو‌های داخلی و با فعالیت علمی جوانان بم بس‌ها را بشکنیم و در مقابل تهدیدات دشمن بازدارندگی ایجاد کنیم.
وی با اشاره به فعال سازی فردو ادامه داد: چقدر باید زمان را از دست بدهیم برای کشور‌های منفعل و وابسته به آمریکا که خرد جمعی و فردی و قدرت ایستادگی در برابر آمریکا ندارند و فقط وعده می‌دهند و این گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای گام موثری است و باید در این مسیر حرکت کنیم
ارسال نظرات
پر بیننده ها