امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: وحدت اسلامی راهبرد مقابله با توطئه‌های اختلاف‌افکنانه استکبار است.
کد خبر: ۹۱۸۸۹۱۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: پرهیز از دامن زدن به اختلافات و راه‌اندازی اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی به تقویت وحدت اسلامی کمک می‌کند.

 

وی با اشاره به در پیش رو بودن ۱۷ ربیع‌الاول و سالروز میلاد باسعادت پیامبر اسلام بیان کرد: با توجه به اینکه میلاد نبی مکرم اسلام به نقل اهل تسنن ۱۲ و به نقل اهل تشیع ۱۷ ربیع‌الاول است، امام خمینی (ره) در اقدامی تاریخی این هفته را هفته وحدت نامگذاری کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد خاطر نشان کرد: این اقدام امام راحل موجب خنثی شدن بسیاری از توطئه‌های استکبار جهانی شد.

 

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: یکی از توطئه‌های استکبار دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی است که از نمونه‌های از آن می‌توان به راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و نیابتی مذهبی، قومی و قبیله‌ای توسط گروهک‌های تروریستی و تکفیری از جمله در کشورهای افغانستان، سوریه و عراق اشاره کرد.

 

وی تاکید کرد: اینگونه استکبار از دل مسلمانان گروهک‌های تکفیری و تروریستی را به وجود آورده تا با مسلمین بجنگند و به اختلافات دامن بزنند.

 

امام جمعه خرم‌آباد تخریب اماکن مقدسه و بارگاه ملکوتی ائمه معصومین علیهم‌السلام با هدف دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی، کشتار مسلمانان به دست یکدیگر در کشورهای اسلامی و اختلافات ایجاد شده در کشورهای پاکستان و هندوستان را از دیگر توطئه‌های استکبار دانست.

 

آیت‌الله میرعمادی اهانت کردن به شخصیت‌های دینی و مذهبی از سوی تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی را از دیگر توطئه‌ها برشمرد و افزود: برای مقابله با این توطئه بزرگ مسلمانان به وحدت اسلامی که همانا راهبرد مقابله با توطئه‌های اختلاف‌افکنانه استکبار است، نیاز دارند.

 

وی با اشاره به توصیه همیشگی رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر حفظ وحدت امت اسلامی تصریح کرد: معظم‌له در پیام‌های که برای کنگره عظیم حج می‌دهند، دائماً مسلمانان را به وحدت اسلامی سفارش می‌کنند.

 

خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به مناسبت ۱۲ ربیع‌الاول و نخستین نماز جمعه پیامبر اکرم (ص) گفت: نبی مکرم اسلام در این نماز جمعه مسلمانان را به عدم غفلت از دشمنان خدا و ستیز با آنان و استقامت، جهاد و مقاومت در راه خداوند متعال سفارش کرد.

 

آیت‌الله میرعمادی اظهار کرد: توصیه دیگر رسول گرامی اسلام به مسلمانان این بود که هر کس از خدا و رسول او تبعیت کند، به سعادت، خوشبختی و بالندگی رسیده و هر کس از این دو نافرمانی کند دچار گمراهی شده و سرانجام به هلاکت می‌رسد.

 

وی عنوان کرد: این دو سفارش در حقیقت نشان‌دهنده راه سعادت و خوشبختی امت اسلامی در طول تاریخ است که نمونه آن را در انقلاب اسلامی تجربه کردیم و ملت ایران با صبر، مقاومت، ایستادگی و تبعیت از ولایت به سعادت رسید.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در ادامه نماز جمعه را از عنایت خداوند متعال و مایه برکت زندگی دانست و افزود: نماز جمعه سبب آمرزش گناهان، نورانیت دل و محل تبیین وظایف مسلمانان است.

 

آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید بیان کرد: با گذشت ۸ ماه از سال باید دید چه اندازه در جهت تحقق این مهم موفق بوده‌ایم.

 

وی پرهیز از اسراف و جلوگیری از ریخت و پاش را یکی از راهکارهای تحقق شعار سال برشمرد و ادامه داد: متاسفانه در مواردی مانند مصرف انرژی و برخی مراسم‌های عزا و عروسی بسیار اسراف می‌شود.

 

امام جمعه خرم‌آباد پرهیز از واردات زاید و بی‌رویه را از دیگر راهکارهای کمک به رونق تولید دانست و تاکید کرد: متاسفانه در شرایطی که محصولات کشاورزی در حال برداشت است، با واردات این محصول چطور می‌توان کشاورزان را به ادامه فعالیت تولیدی امیدوار کرد؟

 

آیت‌الله میرعمادی سپس از تسریع در امر تولید به عنوان یکی از شیوه‌های تحقق شعار سال یاد و تصریح کرد: ادارات و نهادهایی که با تولیدگران سر و کار دارند، باید به دور از بهانه‌تراشی و امروز و فردا کردن روند تولید را تسریع کنند.

 

وی اظهار کرد: از سویی باید منابع، درآمدها و مالیات‌ها را در امر تولید سرمایه‌گذاری کرد، از این رو دولت باید درآمدهای خود را به سمت تولید رونق و سوق دهد.

 

خطیب جمعه خرم‌آباد سپس با اشاره به خسارات وارد شده به اراضی کشاورزی در جریان سیل فروردین ماه امسال گفت: کمک‌های بلاعوض و تسهیلات دولتی به عده‌ای از کشاورزان پرداخت شده اما بخشی دیگر هنوز مبالغی را بابت جبران خسارت سیل دریافت نکرده‌اند، بنابراین مسؤولان باید روند پرداخت خسارات سیل به کشاورزان را تسریع کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات