خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

جوانان امروز باید بیش از پیش تلاش کنند

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: جوانان باید با ایمان و مسئولیت پذیری بیش از پیش تلاش کنند
کد خبر: ۹۱۸۸۹۲۵
|
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج در مهدیشهر، دکتر ابوذر یاسری استاد دانشگاه وکارشناس مسائل سیاسی در نشست بصیرتی سیاسی که به مناسبت ۱۳ آبان در مسجد امام علی (ع) برگزارشد اظهار کرد: ۱۳ آبان در تاریخ این مرز و بوم، یادآور حرکت خروشان جوانان متعهد، انقلابی و آگاهی است که در کنار تحصیل علم به روشنگری و مبارزه با استبداد و استکبار پرداختند و به آیندگان نشان دادند تاریخ را اتفاقات نمی‌سازد، بلکه تاریخ یک ملت حاصل از خودگذشتگی‌های انسان‌های با اراده‌ای است که جان و مال خود را فدای آرمان و اهداف مقدس‌شان می‌کنند.

وی در ادامه گفت:آبان، یادآور حوادث مهمی است که برای درک مسیر پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران نیازمند تبیین و روشنگری بیشتری است، تقارن تاریخی تبعید امام خمینی (ره) به علت حق‌گویی و ایستادگی مقابل فساد و استبداد رژیم طاغوت و در امتداد نهضت پربرکت ایشان، شهادت دانش‌آموزان ایرانی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ در راه بیان خواسته‌های برحق ملت ایران نشان داد که استبداد و ظلم، ضددانش و آگاهی است و دانش برخاسته از ایمان، استبداد را به عجز می‌کشاند و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ با تکمیل این راه پرافتخار نشان دادند که دانش، بینش و ایمان انقلابی می‌تواند بزرگترین استکبار را هم به زانو در آورد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود:بی‌تردید تجربه ۱۳ آبان در این تکلیف، نقش سنگین و مهمی را بر دوش دانشگاهیان و دانش‌آموزان ایران اسلامی نهاده است و ضرورت دارد جوانان کشورمان با تکیه بر تعهد، مسئولیت‌پذیری و تخصص برخاسته از ایمان، خودباوری در حفظ آزادی و استقلال بیش از پیش کوشا باشند

وی سیزده آبان راتجلی افتخار ملت ایران در مبارزه با استکبار عنوان کرد وگفت: در سال ۵۷ مصادف با چنین روز خجسته‌ای دانشجویان و دانش آموزان پیرو مکتب امام خمینی (ه) توانستند با دانایی، همدلی، ایثار و فداکاری لانه جاسوسی اهریمن را تسخیر و افتخاری بزرگ را برای تاریخ استکبار ستیزی ایران بیادمان گذارند.

این استاد دانشگاه گفت:واقعه سیزده آبان که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب دوم نامیده شد، به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس‌هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.

یاسری خاطر نشان کرد:سیزده آبان در تاریخ انقلاب جایگاه ویژه‌ای دارد چراکه دانشجویان متعهد و انقلابی ایران توانستند در امتداد خون شهدای دانش‌آموز، با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا قدرت شکست ناپذیری این طاغوت زمان را درهم شکنند و فریاد ظلم ستیزی انقلاب ایران را در صحنه‌های بین‌الملل طنین انداز نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها