شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی از رئیس‌جمهور جهت حضور در دانشگاه و شنیدن نظرات جامعه دانشگاهی استان یزد دعوت به عمل آورد.
کد خبر: ۹۱۸۹۱۷۷
|
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج دانشجویی از یزد، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طی نامه‌ای که در آن موارد بسیاری از مسائل و مشکلات و چالش‌های استان آورده شده، از رئیس‌جمهور جهت حضور در دانشگاه و شنیدن نظرات جامعه دانشگاهی استان یزد دعوت به عمل آوردند.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
 دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری
سلام‌علیکم
ضمن عرض خیرمقدم، خبر حضور جنابعالی در استان یزد «حسینیه ایران» فضایی از بیم و امید در دل مردم دارالعباده ایجاد کرده است؛ بیم ازآن‌جهت که مردم نگرانند حضور شما در استان صرفاً مانور تبلیغاتی و شانتاژ رسانه‌ای برای اغراض سیاسی و در جهت پوشاندن ضعف‌ها و نواقص دولت باشد، شاهد ادعا اینکه در تبلیغات رسانه‌ای حامیان شما به‌جای پرداختن به مشکلات و مسائل مردم و نحوه تحقق وعده‌های قبلی شما در یزد صحبت از گاز انبر، کلید و ناگفته‌ها می‌شود که قطعاً چنین حضوری جز فرصت سوزی و هزینه‌تراشی هیچ دستاوردی برای مردم شریف و زحمتکش استان نخواهد داشت؛ اما امید ازآن‌رو که ان‌شاءالله حضور شما در دارالعلم و دارالعباده حقیقتاً برای رفع مشکلات باشد به‌ویژه مسائلی که به‌هیچ‌وجه زیبنده استان نیست.
 
به‌عنوان‌مثال در سال‌های اخیر نرخ بیکاری به‌شدت افزایش‌یافته و در یزد که زمانی جزو استان‌های پیشرو در اشتغال‌زایی بوده است، هم‌اکنون به‌طور بی‌سابقه‌ای نرخ بیکاری دورقمی گردیده و صد‌ها واحد تولیدی تعطیل‌شده‌اند. صنعت نساجی استان که مایه امید تعداد زیادی از خانواده‌ها است درگیر رکود و رخوت بی‌سابقه‌ای قرارگرفته است. در این سال‌ها آمار ازدواج کاهش و متأسفانه آمار طلاق افزایش‌یافته است که چنانچه این روند تغییر نکند دامنه آسیب‌های اجتماعی در استان روزبه‌روز بیشتر خواهد شد.
 
ثبت جهانی شهر یزد و افزایش گردشگران خارجی یکی از فرصت‌های کم‌نظیر، برای رشد اقتصادی استان و معرفی حسینیه ایران و فرهنگ اصیل اسلامی_ایرانی مردم مومن و متدین دارالعباده به جهانیان است، ولی متأسفانه مدیریت شهری یزد متناسب با این ظرفیت بزرگ ارتقا نیافته و اقدام شاخص و اثرگذاری برای بهره‌مندی فرهنگی و اقتصادی از این ظرفیت عظیم نشده و نهاد‌های مرتبط با این موضوع اعم از استانداری، شهرداری، شورای شهر و... در حل ابتدایی‌ترین مسائل شهری ازجمله انتخاب شهردار مانده‌اند به‌نحوی‌که ماه‌ها شهر جهانی یزد بدون شهردار اداره می‌شد.
 
و، اما مسئله آب استان که علیرغم وعده‌های قبلی جنابعالی تاکنون حل‌نشده که شایسته است گزارشی دقیق و شفاف از اقدامات انجام‌شده به مردم بدهید و در حل این مشکل ملی تسریع نمایید.
 
این موارد نمونه‌ای از ده‌ها مثال استان است که به‌صورت اجمالی به آن‌ها اشاره شد و امید است که حضور جنابعالی در جمع مردم درروند حل این مسائل تسریع جدی ایجاد نماید که قطعاً با تکیه‌بر ظرفیت‌های بی‌بدیل مادی و معنوی که در استان وجود دارد، تحقق این مهم دور از دسترس نخواهد بود و، اما در مورد مسائل کشوری چنانچه مستحضر هستید در حال حاضر کشور دچار مسائلی است که با توان داخلی قابل‌حل است، مسائلی همچون افزایش افسارگسیخته تورم، افزایش نقدینگی، افزایش نرخ مسکن، انحصارطلبی، افزایش بی‌رویه واردات غیرضروری و عدم کنترل صحیح منابع مالی.
گرچه بر همگان واضح است که با امکانات و اختیارات دولت تمامی این مسائل در مدت موجود ۶ ساله دولتتان قابل‌حل شدن بود، اما دولت جنابعالی تمام‌وقت خود را در مذاکره با دولت‌های غربی و به خیال رفع تحریم‌ها گذراند. حال امید است در این فرصت باقی‌مانده از دولت، دل به توان داخلی بسته و با همراهی جوانان انقلابی و دلسوز این کشور به حل مسائل بپردازید.
 
لازم به ذکر است که در ماه‌های گذشته نیز به استاندار محترم جناب آقای طالبی نامه‌ای مشروح، باهدف تبیین مسائل استان ارائه شد و از ایشان برای همفکری و هم‌اندیشی برای حل مسائل و حضور در جمع دانشجویان دغدغه‌مند دعوت به عمل آمد که علی‌رغم پیگیری‌های مکرر با پاسخ مساعدی روبه‌رو نشدیم و در پایان از جنابعالی دعوت می‌نماییم که در دانشگاه و در جمع دانشجویان دغدغه‌مند و نخبگان حضور به عمل‌آورید و از نزدیک نظرات و ایده‌های دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی را پیرامون اساسی‌ترین مسائل استان و کشور بشنوید، کما اینکه جریان دانشجوئی این دیدار را وظیفه مسئولین به‌ویژه ریاست جمهوری می‌داند؛ و من الله التوفیق
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات