۷۰۰ هکتار باغ زیتون در استان وجود دارد که قیمت بالای روغن این محصول مانعی بزرگ برای عرضه آن در بازار شده است.
کد خبر: ۹۱۸۹۲۴۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی این استان گفت: ۷۰۰ هکتار باغ زیتون در استان وجود دارد که قیمت بالای فراورده‌های این محصول و نبود بازار مناسب، مشکلاتی را برای زیتون کاران به وجود آورده است.
آقای آزاد پور افزود: پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۵۰۰ تن محصول زیتون توسط زیتون داران به دو واحد روغن کشی موجود در استان تحویل شود.
وی بایبان اینکه قیمت هر لیتر روغن از ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود اضافه کرد: این محصول با وجود مزایای فراوان برای تامین سلامتی، به دلیل قیمت بالای این روغن، کمتر در سبد غذایی خانوار‌ها استفاده می‌شود که این خود عاملی تاثیر گذار برای ادامه فعالیت در این بخش شده است.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان افزود: طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده امسال ۳۰ هکتار به سطح باغات زیتون استان افزوده می‌شود.
وی گفت: دولت برای تشویق تولیدکنندکان این محصول، ۸۰ درصد تسهیلات اعطایی برای تامین آبیاری به شیوه قطره‌ای را تامین می‌کند.
آزادپور گفت: زیتون زرد، فیشمی، روغنی و آمیت دالیا از جمله نمونه‌هایی است که در ۷۰۰ هکتار باغ زیتون استان غرس شده است و محصول آن به سه کارخانه روغن کشی در باشت، چرام و دهدشت تحویل می‌شود.
وی پیش بینی کرد امسال ۱۵ هکتار از باغات زیتون با سرشاخه کاری اصلاح رقم شود.
ارسال نظرات