خبرهای داغ:
حجت الاسلام معبودی گفت: یکی دیگر از چالش ها بی صبری در برخی حوزه های اجتماعی است که محصول بی تدبیری برخی مسوولان اجرایی کشور است که با دراختیار داشتن امکانات و ظرفیت ها می توانند مشکلات را حل کنند اما متاسفانه این کار را انجام نمی دهند.
کد خبر: ۹۱۸۹۳۴۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مراسم تکریم و معارفه مسوولان نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) با حضور حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، سرهنگ شیخ حسنی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) و معاونت های سپاه قزوین در سالن جلسات شهید حسن پور سپاه شهرستان قزوین برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) با تبریک هفته وحدت بیان کرد: امروز بنا به بیان اهل تسنن روز ولادت حضرت محمد(ص) است که پیامبر رحمت و پیام آور توحید، صلح و وحدت می باشد.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر گفت: شش چیز عمل انسان را از بین می برد که شامل عیب جویی، قساوت قلب، علاقه وافر به دنیای حرام، بی حیایی و معصیت در محضر خدا، آرزوهای طولانی و خیالات واهی و ظالمی که ظلم بی انتها دارد، می باشد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) با اشاره به بیانیه گام دوم اظهار کرد: در قسمتی از این بیانیه مقام معظم رهبری یه ثمره چهل ساله انقلاب اسلامی اشاره می کند که این ثمره کشور و ملت مستقل، آزاد، مقتدر، باعزت، متدین، پیشرفته از علم، انباشته از تجربه های گران بها، دارای تاثیر اساسی در منطقه، رکورد دار در پیشرفت های علمی، و رسیدن به جایگاه های بزرگ در عرصه علمی، سرآمد در انگیزه های جهادی و بسی ویژگی های افتخارآمیز دیگر که نتیجه جهت گیری های انقلابی و جهادی است.

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: برای هر انقلابی پنج مرحله ترسیم شده که مرحله اول شامل تکوین انقلاب است و چیزهایی که باعث تحقق انقلاب شد، رژیم پهلوی، ظلم های این رژیم و مبارزه با مذاهب دینی بود که موجب تکوین انقلاب گردید

وی افزود: مرحله دوم تخریب نظام گذشته است که ما در انقلاب نظام شاهنشاهی را تخریب و سرکوب کردیم. مرحله سوم تاسیس و بنیاد نظام جدید است که با سرنگونی نظام طاغوت، نظام ولایی و جمهوری اسلامی را تاسیس شد.

دشمن به دنبال تخریب روحیه انقلابی مردم است

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) تصریح کرد: تثبیت نظام کشور و نهادهای هم تراز انقلاب، که باید قانون اساسی و مجلس شکل می گرفت که این امور با انقلاب شکل گرفت. مرحله پنجم تداوم و نگهداری از دستاوردهای انقلاب و مقابله با کارشکنی ها که مرحله سختی است. وقتی نظام انقلاب تثبیت شد باید از دستاوردها آن نگهداری کرد و این دستاوردها را گسترش داد که این مراحل در طول چهل سال برای حفظ انقلاب تلاش زیادی کردیم.

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: در عین حال این دستاوردها بدون چالش نبوده بلکه از همان ابتدای انقلاب چالش های استکبار علیه انقلاب آغاز شد و ادامه دارد. مهم این است که در هر دوره چالش های انقلاب را بشناسیم که موجب مقابله ما با اهداف استکبار جهانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین چالش، بحث تضعیف اندیشه و روحیه انقلابی است. یعنی تلاش براین است تا دشمنان این اندیشه و روحیه انقلابی را از ملت بگیرند. اگر ما در طول چهل سال به این جایگاه رسیدیم محصول انقلاب است که دشمن در پی تخریب آن است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) اظهار کرد: چالش دوم بی تفاوتی مردم نسبت به سرنوشت خویش است. برای اینکه دشمنان بتوانند به اسلام و رهبری ضربه وارد کنند به دنبال این هستند که توجه و علاقه مردم را از بین ببرند. در آستانه انتخابات مجلس هستیم، برخی به دنبال حاشیه نگاری در انقلاب هستند تا مردم مسوولیت خود را نسبت به انقلاب از دست بدهند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری، سپاه، بعنوان حافظ دستاوردهای انقلاب است باید خود را به یکجا محدود نکند بلکه باید جغرافیای معنوی خود را افزایش دهد.

حجت الاسلام معبودی ادامه داد: یکی از چالش های محوری، تهاجم و ابتذال فرهنگی است و امروز متاسفانه شاهد هستیم حتی در برخی مدارس ما  سند 2030 که مقام معظم رهبری منع کردند، در حال اجراست و این امر موجب سوق دادن جامعه به سمت ابتذال می شود و ما باید بعنوان سربازان جبهه فرهنگی، از انقلاب و دستاوردهای آن حفاظت کرده و در مقابل این تهاجم بایستیم.

اشرافی گری یکی دیگر از اهداف دشمن در مقاله با انقلاب است

این مسوول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از چالش ها ترویج ملی گرایی است که به دنبال جدایی اسلام از ملی گرایی هستند و این موضوع باید مورد بررسی جدی قرار گیرد.

همچنین یکی دیگر از چالش ها، متاسفانه شاهد هستیم که فرصت طلبان در برخی ارکان نظام ورود یافته و به دنبال ترویج و اشاعه اهداف دشمن هستند و مقام معظم رهبری نسبت به این امر بسیار دغدغه مند می باشند. در آستانه انتحابات مجلس هستیم و باید در مسیری حرکت کنیم که نفوذی ها نتوانند در امر انتخابات و مجلس رسوب یابند.

وی ادامه داد: گرایش به اشرافی گری یکی دیگر از چالش های موجود است که متاسفانه دامن بسیاری از مسوولان ما را گرفت اما با تدابیر رئیس جدید قوه قضاییه با این معظل و فساد مقابله مناسبی شده است. در عین حال دشمن به دنبال این است که جامعه را به این سمت سوق داده و اشرافی گری را در جامعه اسلامی اشاعه دهد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) یادآور شد: یکی دیگر از چالش ها بی صبری در برخی حوزه های اجتماعی است که محصول بی تدبیری برخی مسوولان اجرایی کشور است که با در اختیار داشتن امکانات و ظرفیت ها می توانند مشکلات را حل کنند اما متاسفانه این کار را انجام نمی دهند.

دولت آمریکا با تصور اینکه با تحریم ها می تواند ملت را به خیابان ها بکشد، شروع به توطئه کرد اما ملت ایران با صبوری بر این تحریم ها غلبه کردند. امروز مقام معظم رهبری در مقابل تمام زیاده خواهی ها ایستاده و این راهبرد به خوبی نتیجه داده اما ممکن است در مقابل مشکلات برخی دچار کم صبری شوند.

تقویت شبکه حامیان غرب، هدف دشمن از نفوذ در انقلاب است

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب به دنبال مهار و نفوذ در بدنه انقلاب بودند که موفق نشدند. دشمن از نفوذ چند هدف داشت که در دستگاه محاسباتی نظام تغییراتی ایجاد کند و با تقویت نفوذی ها به دنبال تغییر محاسبات در معادلات جهانی ایران هستند.

این مسوول بیان کرد: هدف دوم تقویت شبکه های حامیان غرب در کشور بوده است. با تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا جایگاه خود را در ایران از دست داد اما به دنبال ایجاد شبکه هایی در داخل کشور بوده و این شبکه، حمایت از حامیان غرب می باشد.

وی افزود: سومین هدف، بحث تغییر ذائقه فرهنگی ملت است که متاسفانه در برخی جاها این اتفاق عملی شد است. ملت در طول چهل سال انقلاب دشمن را شناخته و امروز برای ادامه انقلاب باید چالش های دشمن را بشناسیم و به اندازه توان خود با این چالش ها مقابله کنیم که این امر موجب دستیابی انقلاب به جایگاه واقعی خود و طلوع ولایت عظما می باشد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) در ادامه با اشاره به فعالیت حجت الاسلام مهدی جو مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن بیان کرد: تلاش های حجت الاسلام مهدی جو قابل تقدیر است و امیدواریم در سنگر دیگری بتواند این فعالیت ها را ادامه دهد. رسالت نمایندگی سنگین است که بصیرت سیاسی، بصیرت بسیجیان برعهد این مسوول می باشد و نیاز به هماهنگی و تعامل همه بخش ها و معاونت ها با یکدیگر و با مسوول نمایندگی دارد.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به فعالیت حجت الاسلام مسوول جدید نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان قزوین گفت: باید از ظرفیت های موجود در این ناحیه استفاده کرده و در سایه وحدت و انسجام و همدلی با فرماندهی و حفاظت، ماموریت و رسالت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

در پایان مسوول جدید نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) معارفه و از خدمات حجت الاسلام مهدی جو تکریم و تقدیر شد.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها