خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با اشاره به ماموریت ۹ قرارگاه مختلف عملیاتی در سپاه استان گفت: بسیج ماموریت اقتضایی دارد و امروز خدمات رسانی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی برای بسیج اولویت دارد.
کد خبر: ۹۱۸۹۳۶۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان صبح امروز در همایش فرماندهان نواحی، حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج سطح استان اظهار داشت:  بسیج ماموریت اقتضایی دارد و امروز خدمات رسانی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی برای بسیج اولویت دارد.

وی با اشاره به ماموریت ۹ قرارگاه مختلف عملیاتی در سپاه استان افزود: قرارگاه امام هادی و امام جواد ماموریت های خاصی دارند که قرارگاه امام هادی تمرینات گردانها را تا پایان سال در پیش دارند. 

قاسمی ابراز داشت: قرارگاه  امام سجاد  قرارگاه اجتماعی است که با موضوع محرومیت زدایی ، خدمات رسانی، ایجاد صندوق های قرض الحسنه  و تشکیل شبکه های اقتصاد مقاومتی کار می کند.

وی ادامه داد: قرارگاه امام سجاد در سطح استان فعال است و در بخشهای خدمات رسانی و صندوق های قرض الحسنه تاکنون در رده پایگاه و حوزه انجام شده و ۳۰۰ صندوق قرض الحسنه در پایگاه ها تشکیل شده است. قرارگاه محرومیت زدایی با امام سجاد شاید در آینده یکی شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان خاطرنشان کرد: در موضوع خدمات رسانی که اولویت اول گروه های جهادی است در هفته بسیج برنامه های ویژه خواهیم داشت و اقتصاد مقاومتی در قالب قرارگاه امام سجاد است بخش هایی که در توانمندسازی، آموزش و اعطای وام به روستائیان تلاش می کنیم.

 ماموریت بسیج در مقابله با جنگ نرم دشمن، بیشتر برنامه های بسیج را شامل می شود

وی به حضور گردانهای بیت المقدس، کوثر و امام علی در این همایش اشاره و اظهار کرد:  در کل سپاه یک قرارگاه امام علی داریم که کار امنیتی شهری انجام می دهد. آرام سازی، کنترل تجمعات و احیانا مقابله با اغتشاش ها و درگیری ها را برعهده دارد.

قاسمی با بیان اینکه  کار گردانهای امام علی، بیت المقدس و کوثر در سراسر کشور امنیتی است افزود: قرارگاه امام علی فرماندهی مستقلی مثل نیرو است البته سپاه استان پاسخگوی همه نیروهاست. قرارگاه مرکزی امام علی هدایت بیش از ۱۰۰۰ گردان امام علی و امنیتی بیت المقدس و کوثر را برعهده دارد.

وی ادامه داد:  قرارگاه امام حسین دفاع سرزمینی و منطقه ای را برعهده دارد. فرمانده تیپ‌ به جانشینی فرمانده سپاه استان هدایت قرارگاه را برعهده دارد. قرارگاه امام حسین در همه شهرستانها غیر از بیرجند یک گردان دارند. فرماندهان ناحیه هدایت کلان گردانها را برعهده دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با اشاره به ارتباط گردانهای دیگر با گردانهای امام حسین گفت: ماموریت بعدی قرارگاه امام حسین بنا به نیاز امنیتی می شود. گردانهای امام حسین  احتیاط گردان امام علی هستند و گردانهای کوثر و بیت المقدس احتیاط گردان های امام علی و امام حسین هستند. اگر نیازی شد به کمک بسیج و سپاه  گردانهای امنیتی وارد صحنه می شوند.

وی بیان داشت: از ماموریت های بسیج و سپاه در زمان جنگ حفظ امنیت شهرها، جبهه دفاعی و امنیتی در گشت های شهرها کار اصلی بسیج بود امروز ماموریت بسیج در مقابله با جنگ نرم دشمن، بیشتر برنامه های بسیج را شامل می شود و کمک به عمق بخشی  داخلی و انجام تمام برنامه های فرهنگی اجتماعی به این منظور است که مردم پای نظام بمانند و توطئه های دشمن اثربخش  نشود.

مقابله با تهدیدهای سخت، نیمه سخت و نیمه سخت غیر مسلحانه برعهده بسیج است

قاسمی به دیگر ماموریت های بسیج اشاره و اظهار کرد: مقابله با تهدیدهای سخت، نیمه سخت و نیمه سخت غیر مسلحانه برعهده بسیج است و امروز گسترش تیپ انصارالرضا(ع) و دسته های رزمی بسیج در شهرهای مرزی برای دفاع سخت و مقابله با تهدید سخت غیر مسلحانه موضوع دفاع شهری و آرام سازی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: کمک به آمادگی یگانهای مردم پایه و پشتیبانی از ماموریت های تیپ مردم پایه سپاه استان که در مرز گسترش یافته، حفاظت از شخصیت ها و یگان حفاظت هوایی از وظایف بسیج است.

بسیجیان برای حضور در انتخابات و انتخاب اصلح وظیفه دارند

وی خاطرنشان کرد: در حوزه هدایت سیاسی، آموزش سیاسی و آموزش صالحین رسالت سنگینی داریم قریب ۳۸۰هزار بسیجی در استان برای حضور در انتخابات و انتخاب اصلح وظیفه دارند و آگاهی دهی، بینش دهی و معرفی شاخص های مدنظر نظام اسلامی را وظیفه داریم تا نماینده ای که اصلح باشد به مجلس وارد شود.

 قاسمی با اشاره به مشارکت اثر بخش بسیج در عرصه های امنیتی غیرمسلحانه گفت: در این زمینه هماهنگی های خوبی بین قرارگاه انتظامی و سپاه استان صورت گرفته که در تمام مسائل نا امنی شهری و اجتماعی همکاری داریم.

وی ادامه داد: بسیج در زمینه خدمات رسانی، سازندگی، محرومیت زدایی،  علمی، حقوقی ، فرهنگی و پدافند غیر عامل نقش آفرین است و بخشی از گردانهای بیت المقدس در امداد و نجات تخصصی هستند و محرومیت زدایی کار همه اقشار و بخش های بسیج است. به منظور انجام کار در فضای مجازی اخیرا گردانهای سایبری بسیج تشکیل شده زیرا دفاع در عرصه فضای مجازی در برابر دشمن نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه موضوع فرزند آوری را رهبری بارها بیان فرمودند یادآور شد:  در ۱۲ آبان رهبری در جمع دانش آموزان و دانشجویان مجددا بحث تحدید فرزند و تحدید خانواده ها را هشدار دادند که چندین سال آینده با بحران جمعیت جوان مواجه می شویم و ترویج فرهنگ فرزندآوری تکلیفی برای مجموعه بسیج است که در آینده با کمبود نیرو مواجه نشویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها