خبرهای داغ:
بازداشت سه تبعه سعودی در آمریکا به اتهام قاچاق قطعات سلاح، رسوایی دیگری را برای عربستان در ایالات متحده پس از اتهامات جاسوسی کارمندان توئیتر به نفع ریاض به همراه داشته است.
کد خبر: ۹۱۸۹۴۳۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از جنجالی شدن اتهامات جاسوسی دو کارمند سعودی سابق توئیتر، اکنون واشنگتن سه فرد دیگر تبعه سعودی را به قاچاق قطعات سلاح  از آمریکا به عربستان متهم کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا اخیرا سه تبعه سعودی به نام‌های «حاتم حمید السفیانی 36 ساله»، «مصعب الزهرانی 27 ساله» و «عبدالوهاب محمد عبدالوهاب 30 ساله» را به توطئه و صادرات بدون مجوز قطعات سلاح متهم کرده است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، ارزش قطعاتی که این سه تبعه سعودی آن را قاچاق کردند به 100 هزار دلار می رسد. پایگاه خبری «دیلی میل» انگلیس گزارش داد که الزهرانی و السفیانی متهم به قاچاق «قطعات یدگی خودروها» و «میله های پرده ها» از آمریکا به عربستان در سال های بین 2014 تا 2018 هستند که طی این سال ها یک بار الزهرانی 30 قطعه سلاح را حین سفرش از لس آنجلاس به ریاض با خود حمل کرده بود.

بر اساس این گزارش، مجازات در نظر گرفته برای السفیانی 65 سال، برای الزهرانی 25 سال و برای عبدالوهاب 10 سال حبس است. برای آنها همچنین 20 سال حبس به اتهام نقض قانون نظارت بر صادرات سلاح آمریکا در نظر گرفته شده است.
خبر رسوایی این سه تبعه سعودی در آمریکا پس از آن جنجال آفرین شده که وزارت دادگستری ایالات متحده هفته گذشته، دو کارمند سعودی سابق شرکت تویتر را که از نزدیکان بن سلمان هستند، به جاسوسی برای عربستان متهم کرده است.

عربستان در واکنش به بازداشت این دو جاسوس مدعی شده که آن‌ها هیچ ارتباطی با مقامات سعودی ندارند، اما کاربران فضای مجازی تصاویری را منتشر کرده‌اند که نشان‌دهنده ارتباط تنگاتنگ یکی از جاسوسان به نام «احمد المطیری» با سلمان بن عبدالعزیز، محمد بن سلمان و «بدر العساکر» مدیر دفتر بن سلمان است.

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا «اف بی ای» تصاویر این دو متهم سعودی را که به نفع عربستان جاسوسی می کردند، منتشر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها