خبرهای داغ:
جمالی پور گفت: کم کاری خودمان را باید با برنامه ریزی درست جبران کنیم و موضوع مواد محدر بعنوان یک تهدید اجتماعی مهمترین دغدغه ما می باشد
کد خبر: ۹۱۸۹۴۹۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بیان کرد: موضوع مواد مخدر، همیشه دغدغه ای جدی برای نظام جمهوری الامی بوده به گونه ای که مقام معظم رهبری ورئیس جمهور در همه جلسات بر اهمیت پیشگیری از آن تاکید داشته اند.

وی گفت: بحث مواد مخدر یک بحث همگانی است و به یک سازمان تعلق ندارد و همانگونه که ما به،صیانت از محیط زیست، ورزش، موضوعات مذبی و اجتماعی می پردازیم باید چند برابر بیشتر دغدغه مند موضوع مواد مخدر باشیم.چون این آسیبی است که ناخواسته ایجاد می شود و برگشت از آن ار دشواری است.

استاندار قزوین اظهار کرد: لذا همت و تلاش همگانی لازم است و باید خود را مانند تشکل و NGO بدانیم که در صیانت از فرزندان این مرزو بوم، خدماتی را ارائه می دهد.

جمالی پور با اشاره به اهمیت موضوع مخدر و مسوولیت پذیری مدیران دستگاهها در این امر عنوان کرد: باید در چارچوب وظایف سازمانی، مسوولیتی را برای خود تعریف کنند. مسوولیت پذیری رمز موفقیت ما بوده و اگر این خصوصیت در ما ایجاد شود می توانیم ظایف خود را به درستی و دقیق انجام دهیم. برون سپاری مسوولیت ها فقط مساله را سخت می کند و به نوعی گره های بیشتری را در مسیر ایجاد می کند.

وی با اشاره به وظایف دستگاه بهزیستی در ساماندهی معتادین افزود: یکی از وظایف بهزیستی، رسیدگی به مشکلات در حوزه ساماندهی معتادان از طریق مراکز نگهداری است. زیرا کسی که ؟جوزی را صادر می کند وظیفه اش اعمال مدیریت، نامه ریزی، نظارت، پیگیری است و مابقی دستگاه ها نیز با تسهیلگری به عنوان یک تعهد اجتماعی با بهزیستی همکاری نمایند.

جمالی پور تصریح کرد: باید در کنار ظرفیت بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد محدر، یک عزم جدی نیز ایجاد کنیم و با ایجاد یک نهاد خیریه اجتماعی، از ظرفیت خیرین برای این موضوع استفاده نماییم. موضوع مواد مخدر دغدغه مردم است و در صورت لزوم، مردم به این امر ورود جدی می یابند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: مواد مخدر به دلیل نگرانی برای فرزندان آینده آنها، یکی از دغدغه های جدی مردم است و باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت و اعتبارات مردمی، بخشی از مسائل حوزه مواد مخدر را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: کم کاری خودمان را باید با برنامه ریزی درست جبران کنیم و موضوع مواد محدر بعنوان یک تهدید اجتماعی مهمترین دغدغه ما می باشد و با ورود به جامعه و خانواده ایجاد تشکل های مختلف می توان در پیشگیری از مواد مخدر گام های موثری برداشت.

جمالی پور ادامه داد:. در دستور العمل ماده 16 کمیته ای وجود دارد که غربالگری جهت تشخیص زمان انتظار فرد در مرکز را تعیین می کند. پس از گذراندن مدت اقامت، مهمترین موضوع، اشتغال و راه کسب درآمد فرد بهبود یافته است که باید در این جلسات مورد بررسی قرار گیرد و با تشویق کارآفرینان، از ظرفیت افراد متخصص استفاده کنند.

وی افزود: گرم خانه ها بعنوان سرپناه افراد در راه مانده و بی سرپناه شبانه است که اگر این گرم خانه ها به معتادین خدمات ارائه ندهند، این افراد در سطح جامعه برای مردم مشکلاتی را ایجاد می کنند.

جمالی پور گفت: معاونت سیاسی برنامه ای برای بازدید شبانه و خیابانی از سطح شهر داشته باشند و به مسائل این افراد رسیدگی شود تا مشکلات این حوزه که بعنوان یک آسیب جدی جوانان را تهدید می کند، رفع شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها