خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از دستگیری بیش از هزار و 400 نفر معتاد از ابتدای سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۹۵۰۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست مشترک نهادهای مرتبط با آسیب های اجتماعی و اعتیاد صبح امروز با حضور و مسوولان دستگاه های اجرایی در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ فراهانی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین بیان کرد: متاسفانه آمار دستگیری معتادان در استان افزایش یافته و باید در این رابطه دستگاه‌های متولی اهتمام داشته باشند این در حالی است که هزار و 495 معتاد از ابتدای سالجاری تاکنون دستگیر شده اند.

وی گفت: در همین مدت همچنین 309 خرده‌ فروش مواد مخدر و 119 نفر قاچاقچی در شهر قزوین بازداشت شده اند.

سرهنگ فراهانی اظهار کرد: گرچه بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای معتادان بهبود یافته اقدامات بسیاری انجام داده‌اند، اما آمار جامعه هدف این دستگاه‌ها در مقابله با حجم دستگیری بسیار ناچیز است.

این مسوول عنوان کرد: نیروی انتظامی تمام توان خود را به کار گرفته تا با معضل اعتیاد و مواد مخدر مقابله کند، اما این اقدامات کافی نبوده و لازم است که مباحث فرهنگی و اجتماعی ویژه‌ای اتخاذ شود.

وی با اشاره به عوال گرایش به اعتیاد افزود: بیکاری عامل اصلی این جرائم است و یکی از راهکارها این است پیمانکاران شهرداری برای تامین نیروی انسانی از کارگران ایرانی استفاده نمایند.

سرهنگ فراهانی با اشاره به راهکارهای درمان و پیشگیری از اعتیاد گفت: همچنین در صورت ایجاد اردوگاه که علاوه بر ترک، فرد بهبود یافته بتواند با حرفه آموزی برای خود اشتغال فراهم نماید می توان این افراد را به زندگی بازگرداند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها