خبرگزاری بسیج: آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام با هدف تکریم ایثار و دلاورمردی شهدای گرانقدر صبح امروز در محل بوستان جانبازان منطقه 20 برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۹۵۱۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ آیین افتتاح مقبره شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، ری و شمیرانات، حجت الاسلام و المسلمین شاه چراغی امام جمعه شهرری، حسین  نصراله رئیس بنیاد شهید و ایثارگران شهرری، مدیران شهری، مدیران ارشد شهرداری تهران و منطقه 20 و خانواده معظم شهدا در بوستان جانبازان در محدوده ناحیه 3 این منطقه برگزار شد.

افشار شهردار منطقه 20 در این مراسم گفت: امروز توفیق داریم بعد از یکسال، با تلاش و زحمات عوامل این منطقه به ویژه  شهرداری ناحیه۳، یادمان دو تن از شهدای گمنام با همراهی خانواده های معزز شهدای دفاع مقدس افتتاح و تجدید میثاق با شهدای عزیزی که در این محل دفن هستند انجام شود.

افشار ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت افزود: ما مدیون از خودگذشتگی و ایثار شهدا و صبر و تحمل خانواده معظم آنان هستیم و در راستای پاسداشت فضیلت شهید و شهادت و ارتقاء این جایگاه، پیکر دو  تن از شهدای گمنام شهر تهران در سال 1394 در این بوستان دفن و یادمان آنها امروز رونمایی شد.

 وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع خانواده معظم شهدا « فضیلت گرامیداشت یاد شهدا کمتر از فضیلت شهید و شهدا نیست» گفت: سازمان شهرداری تکلیف شرعی و اخلاقی خود می داند که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارد و روح آزاده خواهی شهدا به تأسی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جامعه ارتقاء یابد.

شهردار منطقه 20 اظهار داشت: شهدا از ارزشمندترین سرمایه خود گذشتند و در راه احیای حق شهید شدند و امید است مجموعه شهرداری منطقه 20 و شهروندان این منطقه در ادامه راه شهدا ثابت قدم باشند.

حجت الاسلام شاه چراغی امام جمعه شهرری گفت: اگر ایثار و فداکاری شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و مدافعان حرم نبود امروز صلح و آرامش حاکم بر کشور وجود نداشت، شهدا با گذشتن از گرانبهاترین سرمایه خود که جانشان بود توانستند از دین خدا و مرزهای کشور دفاع کنند.

وی یادآور شد: بر اساس آیات قرآن، شهدا زنده هستند و از خداوند روزی دریافت می کنند و مقام شهدا به قدری بالا است که خداوند فقط با این افراد رو در رو صحبت می کند.

این گزارش حاکی است المان یادبود دو تن از شهدای گمنام در سال 1397 در فضائی به وسعت 40 مترمربع با طرح و معماری اسلامی با پوشش کاشی لعابدار مزین به اسماء الهی و آیات قرانی و با طرح های اسلیمی در بوستان جانبازان در محدوده شهرداری ناحیه 3 اجرا شد.

ارسال نظرات