فرماندار مینودشت اعلام کرد که نخستین بیمارستان صحرایی در این شهرستان با هدف ارائه خدمات پزشکی و درمانی به اهالی روستاهای محروم بخش کوهسارات توسط سپاه نینوا، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی گلستان برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۹۵۱۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸

به گزارش بسیج نیوز، سیدرضا طباطبایی اظهار داشت که بیمارستان صحرایی در ایام بزرگداشت هفته بسیج ( ۳۰ آبان تا ۵ آذر ) به مدت حداقل سه تا چهار روز در شهر دوزین مرکز بخش کوهسارات مینودشت برپا می‌شود.

وی گفت: درمدت برپایی این بیمارستان تیم‌های پزشکی در بیشتر رشته‌های تخصصی و عمومی به اهالی شهر دوزین و ۱۷ روستای بخش کوهسارات مینودشت و برخی روستاهای همجوار آن خدمات بهداشتی و درمانی و نیز داروی رایگان خواهد داد.

طباطبایی اضافه کرد: درجلسه هماهنگی برپایی این بیمارستان صحرایی که روز گذشته با حضور نمایندگانی از سپاه نینوا، بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر گلستان درمحل فرمانداری مینودشت برگزار شد، همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان درقالب دو کمیته پشتیبانی عمومی، تخصصی و هماهنگی مکلف به همکاری با دست اندرکاران برپایی بیمارستان صحرایی شدند.

وی تصریح کرد: بیمارستان صحرایی در مینودشت همچنین باهدف تمرین و آمادگی در مواقع بحران، ایجاد و تقویت روحیه بسیجی برای ارائه دهندگان خدمت، خدمت رسانی به مردم محروم منطقه و کاهش فشار مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها برپا می‌شود.

فرماندار مینودشت ضمن قدردانی از فرمانده سپاه نینوا گلستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو آن، بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر استان برای برپایی بیمارستان صحرایی در این شهرستان، ادامه داد: اهالی برخی روستاهای مینودشت از جمله بخش کوهسارات آن در جریان سیل روزهای آغازین امسال و رانش زمین و ریزش کوه دچار خسارت و آلام زیادی شدند.

طباطبایی گفت: بسیاری از روستاهای مینودشت از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان گلستان هستند و ارائه خدمات به اهالی آن در راستای توسعه عدالت و محرومیت‌زدایی، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و نیز افزایش امید آنها به آینده انقلاب اسلامی، به همراه خواهد داشت.

درهمین پیوند مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت که در مدت برپایی نخستین بیمارستان صحرایی در این شهرستان تیم‌های پزشکی عضو بسیج جامعه پزشکی گلستان با تخصص‌های مختلف از همه شهرستان‌های استان بویژه مرکز آن حضور می‌یابند و خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم بخش کوهسارات ارائه می‌کنند.

به گفته دکتر ابراهیم فدایی، بیمارستان صحرایی در مینودشت، نهمین مورد برپایی این بیمارستان در گلستان است که از چند سال پیش تاکنون به همت سپاه نینوا، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر در مناطق محروم شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۱ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است که حدود ۱۶ هزار نفر آن دربخش کوهسارات این شهرستان سکونت دارند.

ارسال نظرات