خبرهای داغ:
آیت الله علما

دشمن با پشتوانه دین و وحدت قادر به جنگیدن با ما نیست

امام جمعه استان کرمانشاه با بیان اینکه دین اسلام ، با منطق در دنیا هم مبارزه می طلبد ، گفت : دشمن با پشتوانه دین و وحدت با ما قادر به جنگیدن نیست .
کد خبر: ۹۱۸۹۵۲۱
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری  بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما  در مراسم بزرگ میلاد پیامبر (ص) که در مسجد جامع پاوه برگزار شد، اظهار داشت: از امام جمعه پاوه تقدیر و تشکر دارم که این مراسم را این‌چنین برگزار کرده و از علمایی از کرمانشاه، کردستان و عراق برای حضور در این مراسم دعوت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به صفات پیامبر بزرگوار اسلام، گفت: خود خدا برای رسول‌الله منبر رفته، خطبه خوانده و سخنرانی کرده است.

وی با اشاره به سخنانی از ملاصدرا فیلسوف شرق، گفت: ملاصدرا می‌گوید، هر گیاهی که از زمین سبز شود، و هر قطره بارانی که از آسمان ببارد یک ملائکه و یک انرژی خاصی کنار آن دارد.

علما ادامه داد: خداوند می‌فرماید، خودم و ملائکم و هرچه که در هستی دارم و شما از مومنین از اول خلقت، برای رسول خدا صلوات، درود، رحمت و عنایت می‌فرستند.

وی افزود: این چنین تعریف مخصوص از رسول خدا، شایسته و بایسته است؛ ایشان سرمایه ما مسلمانان پس از 124 هزار پیامبر محسوب می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دین اسلام با پشتوانه و منطق زنده است، با دنیا حرف دارد و مبارز می‌طلبد، افزود: هرجایی که منطق باشد شکست معنایی ندارد، اما پشتوانه این پیروزی، دین خدا و رسول خدا است که کسی نمی‌تواند به میدان بیاید.

علما با بیان اینکه 1400 سال دشمن به فکر انواع نقشه علیه مسلمانان بوده، اما موفق نشده است،گفت: با پشتوانه دین و وحدت مگر می‌شود، جنگید؟.

نمایندگی ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: رسول خدا خلیفه اول و پشتوانه اسلام است، محور همه خیرات و برکات است، لذا اسلام شکست ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هر نقشه‌ای که دشمنان بریزند و گرفتاری‌هایی همچون از ایجاد داعش درست کردند، فکرشان شکست خورده است.

علما منشا این پشتوانه را خدا دانست و اضافه کرد: چه کسی می‌تواند با خدا بحنگد، پس ما منطق داریم دین منطق دارد و با دین هم امکان ندارد جنگید، لذا همه برای دین فدا شده‌اند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز اسلام لحظه به لحظه خودش را نشان می‌دهد و این آگاهی مردم و نسل جوان را نشان می‌دهد، شاید ریزش داشته باشد اما رویش آن فراوان است، چرا که اسلام جاذبه دارد.

وی با بیان اینکه ما باید اعتلای کلمه توحید و حق را سرلوحه کارمان قرار دهیم، گفت: دشمن امروز چرا این انشعابات را ایجاد و تکه‌تکه کرده است، به این دلیل است که دنیا بر روی اسلام حساب باز کرده است.

علما افزود: اگر می‌خواهیم قوی و ید واحد باشیم باید همین وحدتی را که امام راحل (ره) برای ما درست کرده است، حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه اگر این دوستی و یگانگی را داشته باشیم کسی نمی‌تواند مقابل ما بایستد، افزود: پیامبر چه قدرتی داشت که تمام اسلام دنیا را گرفت، این قدرت را نباید تضعیف کنیم و باید بر آن بیفزاییم.

علما با بیان اینکه کفر جهانی با فکر جوانای ما کار دارد، افزود: ثروت ما نفت و گاز نیست بلکه جوانان هستند که باید آنان را نگه داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار