خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه با بیان اینکه پاسداری از دین در این عصر با هجمه های دشمنان ، وظیفه ما است ، گفت دشمن نمی تواند و حدت وبرادری اهل سنت و اهل تشیع را خدشه دار کند .
کد خبر: ۹۱۸۹۵۲۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمانشاه، مراسم جشن بزرگ میلاد پیامبر اسلام(ص)  با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان، علمای اهل سنت، اهل تشییع و همچنین مهمانانی از اقلیم کردستان عراق، استان کردستان در مسجد جامع شهرستان پاوه برگزار شد.

امام جمعه پاوه در این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان و تبریک میلاد پیامبر اکرم، اظهار داشت: پاسداری از اسلام با وجود هجمه‌های دشمنان، وظیفه تک‌تک ماست.

ماموستا ملا‌قادر قادری افزود: پیامبر ما نجات‌بخش امت‌های مختلف بوده است، آیا شایسته نیست که ما در میلاد آن بزرگوار شادی کنیم و شاد باشیم‌.

وی با اشاره به اهمیت میلاد پیامبر اسلام، ادامه داد: چهار روز میلاد، بعثت، هجرت و وفات حضرت محمد(ص) هم مهم است و هم تاثیرگذار است.

قادری گفت: آئین اسلام و پاسداری از آن برعهده پیامبر عزیز اسلام بود که پس از آن به‌دست محبان و جانشینان آن و امروز هم حفظ و ترویج آن برعهده ما مسلمانان است و ما هم حق داریم که از این دین پیروی کنیم.

وی با بیان هجمه‌ها دشمنان اسلام به دین و پیامبر اکرم (ص)، گفت: پاسداری از دین وظیفه ما است و برگزاری مراسماتی چون جشن میلاد یک نوع دفاع از پیامبر بزرگوار اسلام است که بارها شاهد توهین‌های مکرر دشمنان در گذشته و عصر امروز به آن حضرت بوده‌ایم.

قادری با بیان اینکه در کشور ایران اسلامی، یک‌هشتم جمعیت کشور اهل سنت و جماعت هستند، گفت: گستره جمعیتی اهل سنت ایران در مرزها هستند و در 13 استان کشور حضور دارند که جمعیت شافعی مذهب آن از مابقی مذاهب بیشتر است و 17 هزار مسجد، یک‌هزار مدرسه علوم دینی اهل سنت در ایران وجود دارد.

وی گفت: در طول 40 سال انقلاب اسلامی دشمنان توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلفی را برای ایجاد اختلاف بین اهل سنت و اهل تشییع انجام دادند اما با وجود مقام معظم رهبری، وجود علمای آگاه و هوشیاری مردم  وحدت و برادری اهل سنت و اهل تشیع هیچ‌گاه خدشه‌دار نشده است، هرگز جامعه اهل سنت فریب دشمنان را نخورده است.

امام جمعه پاوه افزود: جشن میلاد پیامبر اکرم و چنین مراسمات وحدت‌آفرینی به نفع همه و مبارک است.

قادری در پایان، گفت: تا زمانی که به این صورت یکدل وحدت داشته باشیم دشمن نمی‌تواند به ما ضربه‌ای وارد کند.

ارسال نظرات