تفاهم نامه توسعه همکاری های مشترک در زمینه های حقوقی بین سازمان بسیج حقوق دانان کشور و معاونت حقوقی و امور مجلس صدا و سیما به امضا رسید.
کد خبر: ۹۱۸۹۵۹۵
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

گسترش همکاری بین معاونت حقوقی و امور مجلس صدا و سیما با سازمان بسیج حقوق دانان کشوربه گزارش سرویس بسیج حقوق‌دانان خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بسیج حقوق‌دانان ؛ در دیدار رییس و معاونین سازمان بسیج حقوقدانان کشور با معاون و مدیران کل معاونت حقوقی و امور مجلس رسانه ملی تفاهم نامه توسعه همکاری های مشترک در زمینه های حقوقی به مدت دو سال به امضای طرفین رسید.

در ابتدای این جلسه مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور عرصه ترویج فرهنگ قانون مداری و اموزش همگانی حقوق را برای جامعه ضروری دانسته و خاطر نشان کرد: انشالله بتوانیم بر اساس منویات امام خامنه ای و با همکاری رسانه ملی موجبات ارتقا فرهنگ قانونمندی و احیای حقوق عامه را به ویژه از طریق طرح هایی همانند هر مسجد یک حقوقدان، طرح اعتلاء، طرح قرارگاه معاضدت قضایی و ... فراهم سازیم.

حسن گروسی معاون حقوقی و امور مجلس رسانه ملی نیز بر همکاری لازم به منظور اثربخشی فعالیت های مشترک حقوقی و تعامل موثر و هدفمند در راستای تحقق منویات ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب از جمله "سیاست های کلی نظام قانونگذاری" و "بیانیه گام دوم انقلاب" تاکید کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس صدا و سیما گسترش همکاری های مشترک پایدار و فراهم سازی زمینه های لازم درخصوص موضوعات مرتبط با مفاهیم قانون، قانونگذاری و سیاست های کلی نظام قانونگذاری، حقوق و حقوق رسانه، تقویت حقوقی جبهه انقلاب اسلامی، طراحی برنامه های تحلیلی، آموزشی و ترویجی در راستای رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی با تاکید بر قانون اساسی، سند چشم انداز، برنامه های پنج ساله توسعه، بیانیه گام دوم انقلاب و نقشه جامع علمی کشور را به عنوان اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

وی ارائه تحلیل های حقوقی از رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای استفاده در رسانه ملی، معرفی فارغ‌التحصیلان حقوقدان نخبه بسیجی جهت همکاری در حوزه حقوقی رسانه ملی، طراحی و پیشنهاد برای تولید میان برنامه های جذاب با موضوعات روز حقوقی با تاکید بر ترویج فرهنگ قانون مداری و قانونمندی اقشار مختلف، صیانت از حقوق شهروندی، صیانت حقوقی-قضایی از تصمیمات و اقدامات نظام در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی، پوشش رسانه‌ای برنامه های حقوقی-قضایی مورد توافق طرفین و پوشش رسانه‌ای طرح های ترویجی حقوقی-قضایی مورد توافق طرفین از جمله طرح هر مسجد یک حقوقدان را به عنوان برخی از مهمترین مفاد تفاهم نامه دانست.

بر این اساس مقرر شد به منظور تحقق اهداف این تفاهم نامه نمایندگان طرفین طی جلسات مستمر، طرح ها و برنامه های موردنظر را بررسی و به اطلاع رییس سازمان حقوقدانان کشور و معاون حقوقی و امور مجلس رسانه ملی برسانند.

 

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات